۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۱۳:۳۵

سازمان ملل هشدار داد:

افزایش مصرف مواد مخدر صناعی در کشورهای در حال توسعه

افزایش مصرف مواد مخدر صناعی در کشورهای در حال توسعه

درحالیکه مصرف مواد مخدر صناعی در بیشتر کشورهای توسعه یافته ثابت مانده، در کشورهای در حال توسعه مانند کشور های شرق و جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس ، شدیدتر شده است.

به گزارش خبرگزاری مر، بر اساس گزارش 2008 ارزیابی جهانی آمفتامین، متامفتامین و اکستازی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد ؛ مصرف سالانه مواد مخدر صناعی از مجموع مصرف کوکائین و هروئین بیشتر شده است. تخمین مجموع بازار جهانی عمده و خرده فروشی محرک های نوع آمفتامین به رقم 65 میلیارد دلار رسیده است.

پس از افزایش شدید در اواخر دهه 1990 هنگامی که متامفتامین به عنوان دشمن شماره یک معرفی شد، مصرف مواد مخدر صناعی در آمریکای شمالی ، اروپا و اقیانوسیه ثابت ماند و حتی رو به کاهش نهاد. اما در سالهای گذشته این مشکل به بازار های جدید روی نهاد.

در این گزارش آمده است ، آسیا با جمعیت زیاد و ثروت رو به افزایش ، بازار تقاضا برای این مواد شده است، در سال 2006 تقریبا نیمی از کشورهای آسیایی گزارش افزایش مصرف متامفتامین را ارائه کردند. در همان سال عربستان سعودی بیش از 12 تن آمفتامین از قاچاقچیان کشف کرد که شامل یک چهارم کشفیات محرک های نوع آمفتامین در جهان می شود و در سال 2007 این مقدار کشفیات به 14 تن رسید.

کد خبر 746766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha