۲۶ شهریور ۱۳۸۷، ۱۶:۱۲

درمذاکرات وزیران تاکیدشد:

همکاری های دفاعی ایران و قطر گسترش می یابد

همکاری های دفاعی ایران و قطر گسترش می یابد

وزیران دفاع ایران و قطر در مذاکرات خود در دوحه بر اراده دو کشور برای افزایش همکاری های دفاعی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع کشورمان در دومین روز از اقامت خود در قطر با سرلشکر العطیه رئیس ستاد مشترک ارتش قطر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سردار نجار با اشاره به ضرورت همکاری های دو جانبه نظامی و دفاعی دو کشور بر افزایش سطح تعاملات منطقه ای تاکید کرد.

وزیر دفاع ، حفظ امنیت منطقه خلیج فارس را از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: استراتژی ایران امنیت سازی از طریق مشارکت فراگیر همه کشورهای منطقه است.

سردار نجار گفت: دیدارهای مستمر سران دو کشور و علاقه مندی آنها به توسعه همکاری ها در ابعاد اقتصادی ، سیاسی ، دفاعی و امنیتی می تواند منجر به سودمندی متقابل برای دو کشور و همه کشورهای منطقه شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر همکاری های سازنده تاکید داشته ایم، افزود: نباید اجازه دهیم دشمنان امنیت و ثبات منطقه با جنگ روانی و القائات تفرقه افکنانه خود فضای موجود را متشنج کنند و امنیت منطقه را به مخاطره بیاندازند.

در این دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش قطر نیز بر آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه مناسبات با ایران بویژه در حوزه دفاعی تاکید کرد و افزود: باید روند توسعه روابط دو کشور شتاب بیشتری بگیرد.

سرلشکر العطیه تاکید کرد: با تبادل مستمر هیئت های دفاعی و نظامی دو کشور تلاش خواهیم کرد روابط دفاعی ایران و قطر به طور سازمان یافته ای ارتقا یابد.

سردار نجار در پایان این مذاکرات پس از حضور در نشست خبری با بدرقه رسمی دوحه را به سمت تهران ترک خواهد کرد.

کد خبر 750909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha