۲۹ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۲۲

انتقاد اسقف‌اعظم توتو از سکوت جوامع غربی نسبت به رنج مردم فلسطین

انتقاد اسقف‌اعظم توتو از سکوت جوامع غربی نسبت به رنج مردم فلسطین

اسقف اعظم آفریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل غرب را به سهیم بودن در رنج فلسطین متهم کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، اسقف اعظم دسموند توتو، اسقف بازنشسته آفریقای جنوبی از کلیسای انگلیکن پس از ارائه گزارش خود به شورای حقوق بشر مستقر در ژنو درباره بمباران مهلک اسرائیل در شهر بیت حانون در سال 2006 در جمع خبرنگاران گفت: غرب از رویکردهای پیشین خود نادم است و قیمت این ندامت به واسطه رنج مردمان فلسطین پرداخت می شود.

اسرائیل از ماه ژوئن گذشته نوار غزه را بسته و ورود غذا، سوخت و تهجیزات پزشکی به این شهر را ممنوع کرده است.

با حمایت ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تصمیم به ارائه کمک به غزه هنوز هم در مرحله جوهر خشک شده روی کاغذ باقی مانده است، کمکهای انسان دوستانه سازمانهای غیر دولتی و افراد نیز در مرز مصر با غزه به حالت تعلیق باقی مانده است.

دسموند توتو اسقف اعظم آفریقای جنوبی است که به فعالیتهای ضد آپارتاید خود در آفریقای جنوبی شهرت یافته و جایزه صلح نوبل را برای وی به ارمغان آورد گفت: غرب تنها به علت مسئله هولوکاست، اسرائیل را برای انجام چنین اقداماتی مورد انتقاد قرار نمی دهد.

اسقف اعظم دسموند توتو جامعه جهانی را برای ناکامی در اشاره صریح به مسئله رنج نوار غزه که حدود 5/1 میلیون فلسطینی زندگی می کنند را مورد انتقاد قرار داد.

وی به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که جامعه جهانی نتوانسته نقش خود را از احترام به رنج مردم غزه تحقق بخشد.  در مقابل رخدادهای این منطقه جامعه جهانی تنها سکوت اختیار کرده و این سکوت خود به نوعی سهیم بودن در جرم است.

این برنده جایزه صلح نوبل ابراز امیدواری کرد شهروندان عادی در غرب بیدار شده و از شرکت در این سکوت امتناع کنند.

کد خبر 752168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha