۳۰ شهریور ۱۳۸۷، ۱۲:۵۹

مسمومیت با گاز مونواکسید کربن رایج ترین مسمومیت کشور است

مشهد - خبرگزاری مهر: استادیار رشته سم‌شناسی بالینی و مسمومیت‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن رایج ترین نوع مسمومیت غیر عمد در کشور است.

دکتر رضا افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد با اشاره به دو نوع مسمومیت عمد و غیر عمد افزود: مسمومیت با گاز منو اکسید کربن به عنوان یک نوع مسمومیت غیر عمد به دلیل عدم رعایت استانداردها در ساختمان‌سازی و یا فقدان آگاهی در تهویه مناسب محل سکونت در کشور ما رواج دارد.

وی تضعیف ارتباطات اجتماعی و خانوادگی و همچنین سست شدن اعتقادات و باورهای مذهبی را از عوامل گسترش مسمومیت‌های عمدی در یک جامعه عنوان کرد که عمدتا از طریق مصرف دارو به ویژه مصرف داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی از جمله خواب آورها و هم‌چنین ضد افسردگی‌ها، و یا سموم انجام می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخش مسمومین بیمارستان امام رضا (ع) به همراه بیمارستان‌های لقمان تهران و خورشید اصفهان یکی از سه مرکز اصلی مسمومین در ایران است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ‪ ۱۰‬هزار نفر به مرکز اورژانس مسمومیت‌های بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه دارند که از این تعداد سه هزار نفر بستری می‌شوند.

 

کد خبر 752664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha