۶ مهر ۱۳۸۷، ۱۲:۴۵

استریپ جایزه افتخاری جشن سن سباستین را دریافت کرد

بازیگر برنده اسکار روز جمعه جایزه دونوستی یک عمر دستاورد پنجاه و ششمین جشنواره فیلم سن سباستین را دریافت کرد که امشب به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد مریل استریپ که 14 بار نامزد اسکار بوده، پس از دریافت جایزه خود گفت: کار من هنوز تمام نشده است. هر وقت به بازنشستگی فکر می‌کنم با داستانی جدید روبرو می‌شوم.

استریپ 59 ساله در حدود چهار دهه حضور در سینما بیش از هر بازیگر دیگر نامزد دریافت جوایز اسکار و گلدن گلوب بوده است. او 1980 برای "کریمر علیه کریمر" جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل و در 1983 برای "انتخاب سوفی" اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.

بازیگر صاحبنام این روزها فیلم بسیار پرفروش "ماما میا!" را روی پرده دارد. آنتونیو باندراس اسپانیایی نیز امسال جایزه دونوستی جشنواره سن سباستین را دریافت کرد.

امسال در مجموع 19 فیلم در بخش رسمی سن سباستین به نمایش درآمدند که "اسب دوپا" سمیرا مخملباف فیلمساز ایرانی یکی از این فیلم‌ها بود. پنجاه و ششمین جشنواره سن سباستین از 18 سپتامبر (28 شهریور) با فیلم "مرد دیگر" با بازی لیام نیسن، آنتونیو باندراس و لورا لینی آغاز شد و امروز با نمایش فیلم آمریکایی "برادران بلوم" برایان جانسن به پایان می‌رسد.

کد خبر 756128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha