۸ مهر ۱۳۸۷، ۱۱:۱۵

نماینده یونان در اسکار "اصلاح" شد

نماینده یونان در اسکار "اصلاح" شد

فیلم سینمایی "اصلاح" به کارگردانی تانوس آناستوپولوس درباره یک مجرم سابق به نمایندگی از یونان به بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هشتاد و یکمین دوره اسکار معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد "اصلاح" درامی پرقدرت است که به تنش میان یونانی ها و مهاجران آلبانیایی این کشور می‌پردازد. این فیلم پارسال در چهل و هشتمین جشنواره تسالونیکی برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. "اصلاح" در عین حال یکی از نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا است که برندگان آن ششم دسامبر (16 آذر) در کپنهاگ اعلام می‌شود.



صحنه‌ای از فیلم "اصلاح" به کارگردانی تانوس آناستوپولوس

آناستوپولوس متولد 1965 در آتن و "اصلاح" دومین فیلم او پس از "تمام بار دنیا" 2003 است. اداره سینما وزارت فرهنگ یونان در حالی "اصلاح" را به اسکار 2009 معرفی کرد که به طور قانونی صلاحیت نمایندگی یونان در اسکار را نداشت. بر اساس قانون یونان فیلمی می‌تواند به اسکار برود که در جوایز سینمای دولتی SCA جایزه بهترین فیلم را برده باشد.

امسال این جایزه به "ال گرکو" ییانیس اسماراگدیس رسید که درباره نقاش معروف یونانی قرن شانزدهم است و امسال حدود یک میلیون تماشاگر داشت. "ال گرکو" تولید مشترک یونان، اسپانیا و مجارستان با حضور گروهی بازیگر بین‌المللی است و چون بیش از 50 درصد دیالوگ های آن انگلیسی است، قادر به شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی نیست.

پارسال فیلم "ادوارت" ساخته آنجلیکا آنتونیو نماینده‌ یونان در اسکار بود. مهلت معرفی فیلم به بخش اسکار غیر انگلیسی‌زبان دهم مهرماه به پایان می‌رسد.  نامزدهای هشتاد و یکمین دوره اسکار 22 ژانویه (سوم بهمن) اعلام و جوایز 22 فوریه (چهارم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس اهدا می‌شود.

کد خبر 757328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha