۱۳ مهر ۱۳۸۷، ۱۵:۱۰

رای اعتماد مجمع به فدراسیون؛

مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک برگزار شد

مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک برگزار شد

مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک به ریاست کیومرث هاشمی، معاون سازمان تربیت بدنی امروز در آکادمی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک در حالی صبح امروز شنبه سیزدهم مهرماه برگزار شد که کیومرث هاشمی به عنوان رئیس مجمع، احمد محتشمی به عنوان رئیس فدراسیون، جمشید اصغری و عباس دهقان به عنوان دبیر و نایب رئیس فدراسیون به همراه دیگر اعضاء کمیته‌ها و هیئت‌های ورزشی استان‌ها حضور داشتند.

در ابتدای این نشست محتشمی رئیس فدراسیون در خصوص فعالیت‌های فدراسیون ژیمناستیک طی یکسال گذشته، حضور در اجلاس AGU، حضور در ایتالیا و بحث و بررسی روند فعالیت‌های رشته ژیمناستیک با رئیس فدراسیون جهانی، کسب عنوان‌های مختلف در مسابقات "الم" آلمان، "تیانجین" چین و مسابقات مختلف فدراسیون، ارائه گزارش اردوهای مختلف برگزار شده توسط فدراسیون، حضور پررنگ ورزشکاران در مسابقات جام جهانی و تقدیر رئیس فدراسیون جهانی از ایران و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

برهمین اساس پس از رئیس فدراسیون، روسای هیئت‌های ورزشی استان‌ها و برخی از کمیته‌ها در خصوص فعالیت‌های هیئت‌ها، مناطق ورزشی، درخواست حمایت سازمان تربیت بدنی از رشته ژیمناستیک، مسابقات سطح بندی و برنامه ریزی در خصوص این رقابت‌ها، فعالیت‌های مالی و برنامه های گوناگون فدراسیون مطالبی را ارائه کردند.

در پایان جلسه کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی ورئیس مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک، در خصوص روند فعالیت‌های مفید ژیمناستیک گفت: تاکنون فعالیت‌های صورت گرفته در این رشته روند مثبتی داشته و با حمایت‌های ویژه از سوی هیئت‌ها و سازمان تربیت بدنی امیدوارهستیم تا در شرایط خوبی قرار بگیرد، چرا که رشته ژیمناستیک با توانایی‌هایی که ورزشکارانش در مسابقات گذشته به نمایش گذاشته‌اند نشان داده است که استحقاق حمایت را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که به این رشته ورزشی آسیب زده عدم ثابت مدیریت بوده است، بیان کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت در هر رشته‌ای ثبات مدیریت، همدلی در خانواده ورزشی است که سازمان نیز از این اصل حمایت می کند، متاسفانه این رشته پس از انقلاب بیش از 10 رئیس و سرپرست را به خود دیده است. اعتقاد دارم مجموعه فدراسیون‌ها برای رسیدن به ثبات باید حمایت شوند. خوشبختانه محتشمی از دل این ورزشی بیرون آمده و تلاش‌های وی نیز در زمینه رشد این رشته دیده می شود.

هاشمی با بیان اینکه در دنیای امروز باشگاهداری عامل موفقیت هر رشته ای است، گفت: توجه به باشگاهداری لازمه موفقیت در هر رشته ورزشی است توسعه باشگاه‌ها در مراکز استان‌ها باعث می شود تا موفق‌تر در میادین ظاهر شوید و بخشی از اعتبارات خود را تامین کنید. برخی انتقاد می کنند که هزینه یک فوتبالیست با یک فدراسیون برابری می کند اما اعتبارات فدراسیون فوتبال از دیگر رشته‌ها کمتر است و بسیاری از این هزینه‌ها از طریق باشگاه‌ها و حامیان مالی تامین می شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می دهم باشگاه‌هایی که در این رشته فعال هستند به عنوان باشگاه مادر به این رشته کمک کنند، سازمان نیز با اختصاص 40 درصد از کمک‌های بلاعوض می تواند در این امر به آنها کمک کند. قطعا در صورتی که به سمت باشگاهداری بروید بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد. اگر باشگاه خوب باشد به ورزشکار ملی شما نیز نفع می رساند.

رئیس مجمع فدراسیون ژیمناستیک خاطر نشان کرد: انتقادات و مواردی که هیئت‌ها به فدراسیون سازمان ارائه می دهند اگر بدون مشکل باشد مطمئن باشید پیگیری خواهد شد. هرچند در این مدت شاهد برخی از انتقادات بودیم اما این دلسوزی‌ها نباید به بدنه کاری فدراسیون خدشه وارد کند. گلایه مندان این گلایه ها را به سازمان انتقال دهند این حق برای شما وجود دارد اما باید از فدراسیونی که به آن رای داده‌اید حمایت کنید.

در پایان صحبت کیومرث هاشمی و به درخواست وی حضار به غیر از دو نفر از روسای هیئت‌های استانی با تایید برنامه‌ها و عملکرد فدراسیون قیام کردند و با این کار حضار به عملکرد فدراسیون در این چند سال رای اعتماد دادند.

در این مجمع روسای هیئت‌های تهران، سمنان، مازندران و گیلان حضور نداشتند.

هاشمی در خصوص عدم حضور برخی از روسای هیئت‌های ژیمناستیک در این مجمع گفت: عدم حضور برخی از روسای هیئت‌ها در واقع بی حرمتی به مجموعه استان‌ها و مجمع فدراسیون است. رئیس هیئتی که نتواند در هر سال فقط یکبار در مجمع عمومی فدراسیون حضور پیدا کند و دغدغه‌های کاری این فدراسیون را نداند چطور می تواند به این رشته کمک کند.

معاون سازمان تربیت بدنی در خصوص فعال کردن ژیمناستیک در آموزش و پرورش اظهار داشت:  توجه به رشته ژیمناستیک در آموزش و پرورش نیز می تواند بسیار موثر باشد برهمین اساس می توان با رایزنی و برگزاری نشست‌های مختلف زمینه را برای امضا یک تفاهم نامه و فعال کردن این بخش فراهم کرد. 

کد خبر 759450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha