۱۴ مهر ۱۳۸۷، ۱۷:۴۲

جنبش امل تاکید کرد :

لزوم تحکیم آشتی و آرامش و دوری از فضاهای تنش در لبنان

لزوم تحکیم آشتی و آرامش و دوری از فضاهای تنش در لبنان

جنبش امل لبنان با بیهوده توصیف کردن جنجالها و کشمکشهای سیاسی، خواستار تقویت فضاهای آشتی و آرامش در لبنان و حمایت از ارتش این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، جنبش امل لبنان (به ریاست نبیه بری رئیس پارلمان لبنان) با استقبال از گفتگوها میان گروههای سیاسی مختلف این کشور، از دولت خواست اوضاع نابسامان اقتصادی را سرو سامان دهد و به ویژه به وضعیت آشفته اقتصادی مناطق جنوبی لبنان توجه کند.

"علی بزی" عضو جنبش امل و عضو فراکسیون توسعه و آزادی در پارلمان لبنان در این باره گفت : بحث و جدلها و کشمکشها نتیجه ای ندارد و آنچه  لبنانی ها می خواهند فضاهایی است که نگرانی را برطرف کند و فضای اطمینان و آرامش را به دور از فضاهای تنش و دودستگی و شکاف تحکیم بخشد.

وی خاطر نشان کرد : اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی در سایه فضای موجود نمی تواند ادامه داشته باشد.

بزی از دولت لبنان خواست به تعهدات خود در قبال جنوب لبنان به ویژه پرداخت غرامت به کسانی که در جریان جنگ 33 روزه جولای 2006 متضرر شدند، عمل کند.

این عضو جنبش امل لبنان همچنین با توصیف انفجارهای اخیر علیه ارتش به اقدامات تروریستی، هدف از آن را تضعیف نیروهای مسلح لبنان دانست.

وی خواستار حمایت مادی دولت از ارتش و فراهم کردن زمینه پیوستن داوطلبان به آن شد و بر ضرورت قرار گرفتن در کنار ارتش ملی تاکید کرد.

نماینده پارلمان لبنان خواستار تسریع در گفتگوها و توافق درباره عوامل حمایت از لبنان و وحدت آن برای حفظ کشور در برابر توطئه ها شد.

کد خبر 760299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha