۲۳ مهر ۱۳۸۷، ۸:۵۰

دلاور:

صنایع غذایی کشور به روز نیست

صنایع غذایی کشور به روز نیست

مشهد - خبر گزاری مهر: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: به روز نبودن صنایع غذایی کشور باعث افزایش قیمت تمام شده فرآورده های غذایی شده است.

محمد علی دلاور در گفتگو با خبرنگار مهر در درگز افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور مربوط به گذشته است به همین دلیل این موضوع باعث شده که قیمت تمام شده فرآورده های غذایی کشور بالا باشد.

وی اظهار داشت: مواد اولیه ای که در صنایع غذایی کشور ترکیه استفاده می شود از کیفیت خوبی برخوردار نیست ولی به دلیل به روز بودن این صنعت در ترکیه کیفیت فرآورده های صنایع غذایی این کشور از ایران بهتر است.

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو بخش کشاورزی و صنایع غذایی لازم و ملزوم یکدیگرند، بیان کرد: بهره گیری صحیح از صنعت غذا تاثیر زیادی بر کاهش ضایعات محصولات کشاورزی دارد.

دلاور در خصوص صادرات صنایع غذایی کشور خاطرنشان کرد: عدم وجود قانونی پایدار در کشور باعث شده که صنایع غذایی ایران به راحتی بازارهای خود را در کشورهای آسیای میانه از دست بدهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد: به رغم تصویب سیاستهای اصل 44 در مجلس شورای اسلامی، بخش خصوصی فعال در زمینه صنایع غذایی با مجلس تعامل مناسبی ندارد.

کد خبر 763648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha