۲۲ مهر ۱۳۸۷، ۱۱:۱۴

17 هزار تن نهاده دامی در سبزوار تولید شد

17 هزار تن نهاده دامی در سبزوار تولید شد

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از تولید بیش از 17 هزار تن نهاده دامی توسط اداره تولیدات دامی شهرستان خبر داد.

محمد حسین آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در سبزوار افزود: اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی این شهرستان طی شش ماهه اول سال جاری اقدام به توزیع 17 هزار و 195 تن انواع نهاده های دامی یارانه ای کرده تا در راستای حمایت از تولید کنندگان بخش دامی، آسیب ناشی از پدیده خشکسالی تقلیل یابد.

وی افزود: 15 هزار و 403 تن کنسانتره دامی به ازای هر کیلوگرم 300 ریال با یارانه یک هزار و 180و یک تن جو به ازای هر کیلوگرم بین 500 تا 700 ریال متفاوت با نرخ بازار و 611 تن سبوس با اختلاف هزار و 100 ریال با نرخ آزاد بین دامداران توزیع شده است.

این مسئول همچنین از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا به توزیع 400 کیلوگرم کیسه پلاستیکی رایگان جهت سیلوی ذرت علوفه ای اشاره داشت و افزود: 120 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی به منظور آبرسانی جهت تامین آب شرب دام به واحدهای دامداری تعلق گرفته است.

وی همچنین از احیا و مرمت قنات روستای آریان در سبزوار خبر داد و گفت: قنات روستای آریان از توابع بخش روداب سبزوار با بیش از 500 سال قدمت، دو سال قبل بر اثر واریز چند حلقه چاه تخریب و مسدود شد.

حسین آبادی افزود: در سال جاری اداره امور فنی و زیر بنایی مدیریت با همکاری مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی روداب با صرف 70 میلیون ریال اعتبار، قنات آریان را بازسازی و احیا کردند.

مهندس سعید رضا حکیمی نژاد رئیس مرکز ترویج و خدمات جهادکشاورزی روداب نیز افزود: 20 درصد اعتبار یادشده از محل مشارکت مردمی و 80 درصد آن از محل اعتبارات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تامین شده است.

وی در ادامه دبی آب قنات آریان را 30 لیتر در ثانیه و اراضی تحت پوشش آن را 40 هکتار عنوان کرد و گفت: روستای آریان 650 نفر جمعیت دارد که منبع اصلی آب کشاورزی و شرب روستا از همین قنات تامین می کند.

طول این قنات هفت کیلومتر وعمق مادر چاه آن 100 متر است.

سبزوار دارای یک هزار و500 رشته قنات است که یک پنجم آب کشاورزی شهرستان از این منبع آبی است.  

کد خبر 764066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha