۲۳ مهر ۱۳۸۷، ۱۲:۲۷

14 کشتارگاه سنتی دام در گلستان فعالیت دارد

14 کشتارگاه سنتی دام در گلستان فعالیت دارد

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت : 14واحد کشتارگاه سنتی دام در استان فعالیت دارد.

رسول عاطفی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر درگرگان افزود: درحال حاضر تنها یک واحد کشتارگاه صنعتی دام در گرگان فعالیت دارد که می تواند 700 راس دام سبک و 22 راس دام سنگین را در روز کشتار کند.

وی، نیاز کشتار دام استان را حدود 782 راس دام سبک و 20 راس دام سنگین در روز دانست و اظهار داشت : با برنامه ریزی بر روی کشتارگاه گرگان، می توان گوشت مورد نیاز استان را به صورت صنعتی تامین کرد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی دیگر کشتارگاههای صنعتی بخش خصوصی و خریداری دام تولید شده از دامداران، ضمن حمایت دامداران و کمک به دام زنده ، با یک ارتباط مستقیم و ارزان تر تولیدشدن گوشت قرمز، سود خوبی عاید کشتارگاههای بخش خصوصی می شود.

به گفته مدیرکل دامپزشکی گلستان، مجوز راه اندازی دو واحد کشتارگاه صنعتی دام در گنبد و آق قلا برای شرق و غرب استان صادرشده که از سوی بخش خصوصی در حال انجام است .

عاطفی نژاد بیان داشت: هم اینک مشکلی از لحاظ اداری برای راه اندازی این کشتارگاهها وجود ندارد و پروانه تاسیس را دریافت کرده اند اما در دریافت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستند  که زمان اجرای آنها را به تاخیر انداخته است.

وی از مسئولان بانکهای  استان درخواست کرد که با توجه به نیاز عمومی مردم به بهداشت مواد غذایی و به خصوص گوشت قرمز و تولیدات  دامپروری، نگاه مثبت به این اقدامات داشته تا در حفظ و عرضه بهداشتی گوشت قرمز موفق تر باشیم.

طبق آمار بیش از چهار میلیون واحد دامی سالجاری در گلستان مایه کوبی شده است.   

کد خبر 764832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha