۲۳ مهر ۱۳۸۷، ۱۴:۰۰

دریم ورکس اسپیلبرگ با یونیورسال قرارداد امضا کرد

دریم ورکس اسپیلبرگ با یونیورسال قرارداد امضا کرد

استودیو دریم ورکس که استیون اسپیلبرگ یکی از رئیسان آن است، به دنبال جدایی از پارامونت قراردادی هفت ساله با یونیورسال امضا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد برابر با قرارداد جدید یونیورسال سالانه شش فیلم دریم ورکس را در سطح داخلی و خارجی بجز بازار هند توزیع می‌کند.

اسپیلبرگ فیلم‌های اول خود شامل "آرواره‌ها" را در یونیورسال تولید کرد و کمپانی فیلمسازی او با نام امبلین اینترتینمنت حتی پس از پیوستن دریم ورکس به پارامونت در سال 2006 همچنان در یونیورسال به فعالیت ادامه می‌داد.

فیلمساز برنده اسکار در این باره به خبرنگاران گفت: یونیورسال همیشه خانه من بوده، بنابراین این توافق آغاز فصلی جدید از یک ارتباط طولانی و موفق است.

یونیورسال در ازای توزیع فیلم‌های دریم ورکس، هشت درصد از درآمد حاصل از این فیلم‌ها را دریافت می‌کند. قرارداد جدید در حالی به امضا رسید که دریم ورکس اخیرا از پارامونت جدا شد.

استودیو دریم ورکس به زودی با همکاری شرکت ریالنس ای‌دی‌ای گروپ هند یک شرکت فیلمسازی به ارزش 5/1 میلیارد دلار در هالیوود راه‌اندازی می‌کند و ریالنس توزیع فیلم‌های این استودیو در هند را به عهده دارد.

کد خبر 764985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha