۲۷ مهر ۱۳۸۷، ۱۳:۴۵

عرضه مرغ بسته بندی در مرغ فروشیهای بوشهر اجباری است

عرضه مرغ بسته بندی در مرغ فروشیهای بوشهر اجباری است

بوشهر - خبرگزاری مهر : مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: به منظور عرضه مرغی کاملاً بهداشتی از این پس مرغ فروشی هایی که در استان بوشهر مرغ بسته بندی عرضه نکنند، تعطیل می شوند.

علی اصغر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود : با توجه به این که استان بوشهر در ردیف سه استان کشور است که تاکنون طرح بسته بندی مرغ در این استان ها اجرایی نشده است ، به همین لحاظ جهت جلوگیری از عرضه مرغ فله مرغ فروشی ها وادار به عرضه مرغ بسته بندی شده اند.

وی اظهار داشت: این عمل باعث خواهد شد علاوه بر عرضه بسته بندی مرغ آن دسته از کشتارگاههای که در عرضه مرغ بسته بندی امتناء می ورزند مجبور به عرضه مرغ بسته بندی شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان داشت: به رغم اینکه تمام مغازه های مرغ فروشی برای اصلاح سیستم های نگهداری، برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی و کشتارگاه ها نیز تجهیز شده اند متاسفانه کشتارگاهها و مرغ فروشی ها در این راستا کوتاهی می کنند.

شریفی خاطر نشان کرد : در همین خصوص چند مغازه مرغ فروشی نیز برای پملب به اداره اماکن معرفی شده اند.

وی دلیل اصلی عدم اجرای این طرح در استان بوشهر را وجود برخی از افراد سودجو عنوان کرد و گفت : قرار بود این طرح پس از چندین بار وقفه از 10 مهرماه سال جاری در استان اجرا شود که با مقاومت برخی سودجویان بر سر راه اجرای این طرح، روبه رو شده ایم.

شریفی در خصوص ویژگیهای این طرح گفت : در طرح بسته بندی مرغ گرم،افزودن یخ، آب و پودر یخ به مرغ ها که باعث افزایش غیرواقعی وزن آنها می شود و به زیان مردم وبه سود کشتارگاه ها است، حذف و ممنوع شده است، همچنین از عرضه خارج از سیستم، جلوگیری شده و مرغها با تاریخ مصرف حداکثر 72 ساعت بایستی به فروش برسند.

وی بیان کرد: اجرای طرح بسته بندی مرغ از فروش مرغهای تاریخ گذشته جلوگیری می کند و دراین طرح، مرغها به مدت دو ساعت دراتاق سرد قرار می گیرند و با کاهش دمای سطحی و داخلی بدن مرغها از رشد میکروب ها و بروز بیماری های گوارشی در انسان جلوگیری می شود.

وی از مردم استان بوشهر خواست با هدف برخورد با افراد متخلف و سودجو و اجرای طرح بسته بندی مرغ دراین استان،از خرید و استفاده از مرغ بسته بندی نشده خودداری کنند.

کد خبر 767207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha