۳۰ مهر ۱۳۸۷، ۱۲:۱۳

اخبار کوتاه هفته کتاب/

مسابقه اینترنتی کتابخوانی برگزار می شود

مسابقه اینترنتی کتابخوانی برگزار می شود

مسابقه اینترتی ویژه کودکان و نوجوانان همزمان با شانزدهمین دوره هفته کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیست و دوم َآبان ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از ستاد خبری شانزدهمین دوره هفته کتاب، اهدای کتاب به مدارس و مسجدها و دعوت از دانش آموزان و مربیان مدرسه ها برای بازدید از مراکز فرهنگی و کانون، معرفی اعضای کتاب یار استان تهران ، معرفی کتاب به شیوه های کتابخانه ای ، تهیه نشریه دیواری در مراکز فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه کتاب در 300 مرکز فرهنگی از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در روزهای این هفته است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین برگزاری نشست های تخصصی در حوزه ادبیات کودک، رونمایی از کتابهای تازه منتشر شده این انتشارات ،معرفی بهترین پوستر کتابخوانی و راه اندازی وبلاگ درباره کتاب با عنوان یار مهربان را در فهرست برنامه های خود در این دوره هفته کتاب دارد.

تجلیل از خیرین کتابخانه ساز استان مرکزی در هفته کتاب

خیرین کتابخانه ساز و انجمن های برتر استان مرکزی در هفته کتاب مورد تقدیر قرار می گیرند.

برگزاری مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه آثار هنری، برپایی مسابقه در سه بخش رادیو، تلویزین و خبر و برگزاری نمایشگاه  کتاب در سطح استان از برنامه های معاونت فرهنگی استان مرکزی در نخستین روز هفته کتاب با عنوان کتاب و پدیده آورندگان وخادمان نشر است.

در دومین روز از این هفته که " کتاب، کودک، کار و صنعت " نام گرفته است برگزاری مسابقه کتابخوانی و انتخاب کتابداران، نمونه استان، برگزاری جشن کتاب کودک، کار و صنعت، برگزاری جلسات نقد کتاب و شب شعر، تقدیر از ناشران صنعتی پیش بینی شده است.

عضویت رایگان کتابخانه های عمومی، تجلیل از کتابداران برتر، برگزار سمینار هفته کتاب، توزیع کتاب بین کانونهای فرهنگی، هنری ، مساجد، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع نماز، اهدا کتاب به دانش آموزان، تجلیل از خادمان نشر از دیگر برنامه های اداره ارشاد استان مرکزی درهفته کتاب است.

همچنین در این هفته کودکان استان مرکزی با شاعران نویسندگان و تصویر گران حوزه کتاب کودک دیدار می کنند.

برگزاری کار گروههای آموزشی ویراستاری، همایش کتاب و کتابخوانی، نقد کتاب و تجلیل از نویسندگان بسیجی دیگر برنامه هایی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

برگزاری مسابقه تلویزیونی، گفتگو بامسئولان فرهنگی، گزارش برنامه ها و اختصاص بخشی از آنها به کتاب وکتابخوانی از جمله فعالیتهایی است که صدا و سیمای استان مرکزی برای این هفته در نظر گرفته است.

شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 21 تا 29 آبان ماه در تهران و سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 769165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha