۱ آبان ۱۳۸۷، ۱۱:۵۱

محمد علی طالبی:

دنیای سینما و ادبیات با هم متفاوتند

دنیای سینما و ادبیات با هم متفاوتند

محمد علی طالبی معتقد است که یکی از راه های توجه مردم به کتاب و کتاب خوانی، دوری آنها از تماشای برنامه های تلویزیون و سینما است، چرا که دنیای سینما، دنیایی متفاوت با ادبیات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی طالبی کارگردان سینما در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی شانزدهمین دوره کتاب هفته جمهوری در این باره گفت: هر کدام این هنرها به هر حال ارزشها و زیباییهای خودش را دارد انسان وقتی کتاب می خواند تعمقش بیشتر می شود و وقتی شما فیلمی می بینید همه چیز را به طور عینی می بیند. اما کتاب این فرصت را به مخاطب می دهد که در تخیلش تصویر ساز کند.

کارگردان فیلم " دیوار و شهر موشها" "دیوار" و "کیسه برنج" تاکید کرد: هوش، حافظه و تحلیلی که انسان با کتاب خواندن کسب می کند قطعا با رسانه هایی مثل سینما و تلویزیون نمی تواند بدست آورد.

طالبی در مورد اقتباسهای سینمایی از آثار ادبی گفت: آنگونه که آمارها نشان می دهد کتابخوانی در کشور ما زیاد رایج نیست و مردم ترجیح می دهند اطلاعاتشان را از طریق تلویزیون و رادیو ونه خواندن کتاب کسب کنند. این شکل کسب اطلاعات تقریبا برای ما به شکل سنت در آمده که امیدوارم با برنامه هایی که نهادهای دولتی و غیر دولتی در این هفته و کل سال در نظر گرفته اند از شکل انتقال سینه به سینه به مطالعه تغییر یابد.

وی افزود:اگر سینماگران ما کتاب های ادبی را به تصویر بکشند منابع و ذخیره های خوبی در دستشان خواهد بود و تاثیرات مثبتی بر تولیدات سینمایی خواهد گذاشت.

شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 21 تا 29 آبان ماه در تهران و سراسر کشور برگزار می شود.

کد خبر 769871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha