۱ آبان ۱۳۸۷، ۱۶:۴۸

جایزه فیلم پارلمان اروپا به برادران داردن رسید

جایزه فیلم پارلمان اروپا به برادران داردن رسید

"سکوت لورنا" به کارگردانی ژان ـ پی‌یر و لوک داردن، برادران فیلمساز بلژیکی، برنده جایزه لوکس فیلم پارلمان اروپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد جایزه لوکس فیلم پارلمان اروپا و نشان همراه آن که به شکل برج بابل طراحی شده، سال گذشته راه‌اندازی شد و هدف از اعطا آن شکستن مرزهای زبانی است که توزیع فیلم‌های اروپایی را با وقفه مواجه می‌کند.

فیلم جدید برادران داردن که بخش زیاد آن به زبان فرانسه است، جدا از دریافت جایزه پارلمان اروپا به 22 زبان رسمی اروپایی نیز زیرنویس می‌شود. لوک داردن پس از دریافت جایزه خود در مقر نشست‌‌های پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه، گفت: این جایزه برای ما اهمیت بسیار دارد، چرا که می‌دانیم سینمای اروپا در مقایسه با غول هالیوود مشکلات بسیار دارد.

او افزود: ما در اروپا مشکلات واقعی داریم. ما در اینجا به اندازه کافی از دیگر کشورها فیلم نمی‌بینیم. کمتر پیش می‌آید مثلا فیلم‌هایی از لیتوانی، لتونی یا لهستان ببینیم.

"سکوت لورنا" تولید مشترک بلژیک، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا است و داستان یک زن مهاجر جوان آلبانیایی را روایت می‌کند که برای به دست آوردن تابعیت بلژیک با مردی معتاد ازدواج می‌کند و... این فیلم اولین بار ماه مه در بخش مسابقه کن پخش شد.

ژان ـ پی یر 57 ساله و لوک 54 ساله فیلمسازی را اواخر دهه 1970 آغاز کردند، اما در 1999 پس از دریافت نخل طلا برای فیلم "رزتا" در سطح بین‌المللی به شهرت رسیدند. آنها سال 2005 برای فیلم "کودک" برای دومین بار نخل طلا کن را از آن خود کردند.

برادران داردن برای فیلم "پسر" (2002) نیز برنده جایزه ویژه هیئت داوران کلیسا جهانی شدند. پارسال اولین جایزه لوکس پارلمان اروپا به فیلم "مرز بهشت" به کارگردانی فاتح آکین فیلمساز آلمانی زاده ترکیه رسید.

کد خبر 770261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha