۶ آبان ۱۳۸۷، ۱۷:۵۷

خجسته:

اتحادیه رادیوهای قرآنی چهارراه ارتباطی مسلمانان می‌شود

اتحادیه رادیوهای قرآنی چهارراه ارتباطی مسلمانان می‌شود

معاون صدا تصویب اساسنامه تاسیس اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی را در نخستین کنفرانس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی زمینه‌ساز تشکیل چهارراه ارتباطی مسلمانان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خجسته که اولین کنفرانس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی به ابتکار او برگزار می‌شود گفت: هدف ما این است که جمعی از رادیوهای اسلامی و قرآنی درست کنیم تا بخش خصوصی هم در آن فعال باشد. چون رادیوهای اسلامی و قرآنی بسیاری در دنیا فعالیت می‌کنند که افراد خصوصی وابسته به تعلقات و باورهایشان آنها را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با شروع به کار اتحادیه رادیوهای قرآنی ثروت متراکمی برای جهان اسلام ایجاد خواهد شد افزود: برگزاری کنفرانس رادیوهای قرآنی برای صدا و سیما و به طور مشخص برای مجموعه رادیو نیز مزیت‌هایی فراوان دارد.

ایرمگارد پین محقق و نویسنده آلمانی که با مقاله رسانه‌های اسلامی در غرب در نخستین کنفرانس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی شرکت کرده، با محمدرضا گلی‌زاده دبیر و شهریار ضیاآذری مسئول کمیته علمی کنفرانس رادیوهای قرآنی دیدار کرد.

وی درباره برگزاری این اجلاس گفت: در حال حاضر بسیاری از رسانه‌های غربی سعی می‌کنند چهره‌ای خشن از اسلام و مردم مسلمان به جهانیان نشان بدهند و وظیفه ما این است که از امکانات رسانه‌ای برای تبلیغ و معرفی اسلام استفاده کنیم.

پین خاطرنشان ساخت: ما مردم مسلمان ملل مختلف جهان ابتدا باید با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر آشنا شویم و خوب همدیگر را بشناسیم و بعد از آن در کنار هم با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای دین خود را به مردم جهان بشناسانیم.

وی با اظهار خرسندی از ابتکار عمل ایران برای برگزاری اجلاس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی تاکید کرد: در رادیوهای قرآنی و اسلامی جهان باید به مسایل زنان، خانواده‌ها و جوانان متناسب با دستورهای دین اسلام پرداخته شود.

نخستین کنفرانس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی با حضور نمایندگان 50 کشور از هشت تا 10 آبان در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 772468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha