۱۱ آبان ۱۳۸۷، ۱۰:۴۶

پایان کنفرانس رادیوهای قرآنی/

همکاری‌های قرآنی در دنیا به برنامه‌ریزی گسترده و موثر نیاز دارد

همکاری‌های قرآنی در دنیا به برنامه‌ریزی گسترده و موثر نیاز دارد

رئیس رسانه ملی در مراسم اختتامیه کنفرانس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های گسترده و موثر زمینه‌ همکاری قرآنی در سراسر دنیا فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی شب گذشته با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عزت‌الله ضرغامی، حسن خجسته معاون صدا، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن و مسئول کنفرانس، محمدرضا گلی‌زاده دبیر کنفرانس و علاقمندان در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

ضرغامی در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس رادیوهای قرآنی و اسلامی با حضور 70 نماینده از رادیوهای قرآنی و اسلامی در حرم حضرت معصومه (س) گفت: بشر امروز بیش از هر زمان دیگر تشنه حقایق اسلامی و آشنا شدن با کلام الهی در قرآن کریم است.

وی در ادامه افزود: سال‌هاست مکاتب کمونیسم و لیبرالیسم شکست خورده‌اند و در این ماهها شاهد فروپاشی لیبرال سرمایه‌‌داری هم هستیم. خوشحالم با ابتکار نظام جمهوری اسلامی ایران نشستی با موضوع رادیوهای قرآنی و اسلامی و تعامل این رادیوها فراهم کرده‌ایم. خوشبختانه از فراخوان این کنفرانس استقبال و اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی هم برگزار شد.

رئیس رسانه ملی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های گسترده و موثر زمینه‌ همکاری قرآنی در سراسر دنیا فراهم شود. وی با اشاره به برنامه‌های معارفی آیت الله مکارم در تلویزیون گفت: خوشبختانه از همکاری ایشان در صدا و سیما بهره‌ می‌بریم و برنامه‌های معارفی ایشان، آیات عظام سبحانی و نوری همدانی در ساعت پربیننده روی آنتن رفت.

آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران نیز درباره مقام آیت الله مکارم شیرازی گفت: از نکات مورد سفارش قرآن کریم ذکر خیر و یاد نیک خوبان است. این یادآوری در حقیقت زمینه‌ای برای بهره‌ گرفتن از سجایای والای اولیای خداوند است. مقتضای عقل و خرد این است که از شخصیت‌هایی که عمرشان را در مسیر هدایت و روشنگری مردم به کار برده‌اند، تجلیل به عمل آید.

ایشان ادامه داد: من به سهم خودم از صدا و سیما که در عرصه تبیین دین سراغ مراجع عالیقدر شیعه می‌رود، قدردانی می‌کنم. ایشان در سن 24 سالگی اجازه اجتهاد گرفت و از سنین جوانی تاکنون مشغول تلاش است و خستگی‌ناپذیر در عرصه تبیین معارف دینی پیش رفته است. خداوند دو نعمت بیان و قلم روان را به ایشان هدیه کرده است.

محمدزاده مدیر رادیو قرآن و مسئول کنفرانس نیز گفت: یکی از اهداف رادیو قرآن زندگی با قرآن است و این شبکه سعی کرده با تهیه برنامه‌های مختلف به این هدف دست یابد. "آیه‌های زندگی" از جمله این برنامه‌ها است. خوشبختانه نخسین کنفرانس جهانی رادیوهای قرآنی و اسلامی با استقبال خوبی رو به رو شد.

در این مراسم عبدالغنی سعید از آفریقای جنوبی، نعمت امین گنج از ترکیه، الازهر خفاجی از عراق، سیدمحمدتقی درهمی از نیوزیلند، محمد الخطیب از فلسطین و احمد رامی از سوئد دقایقی درباره کنفرانس و تعامل رادیوهای قرآنی و اسلامی صحبت کردند. پخش کلیپی از آیت‌الله مکارم شیرازی از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه بود.

کد خبر 774821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha