۱۴ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۰۵

ضرغامی در گفتگو با مهر:

سیمافیلم محور تولید فیلم تلویزیونی است

سیمافیلم محور تولید فیلم تلویزیونی است

رئیس رسانه ملی از محوریت تولید فیلم تلویزیونی در مرکز سیمافیلم خبر داد، اما اعلام کرد این به معنی منع ورود شبکه‌های تلویزیون به عرصه تولید فیلم نیست.

عزت‌الله ضرغامی درباره هدف از توقف مجموعه‌سازی در مرکز سیمافیلم به خبرنگار مهر گفت: در تغییرات جدید ساختاری در حوزه معاونت سیما، مرکز سیمافیلم مسئولیت محوری تولید فیلم‌های تلویزیونی را به عهده گرفته است. این مسئولیت و ماموریت با ساختار جدید ابلاغ شده و به منزله این نیست که شبکه‌های دیگر وارد این حوزه نشوند.

وی در ادامه افزود: شبکه‌های دیگر هم در گروههای فیلم و سریال متناسب با بضاعت و ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند در طول سال فیلم تلویزیونی بسازند، اما محوریت تولید فیلم تلویزیونی بر عهده سیمافیلم است. این مرکز برنامه‌ریزی خوبی در این باره انجام داده‌ و ساختار جدید برای تولید تصویب کرده‌ که به تایید بنده هم رسیده است.

رئیس رسانه ملی گفت: این حرکت نشان می‌دهد برنامه‌ریزی و تقسیم کار خوبی در معاونت سیما انجام می‌شود. امیدوارم حرکت جمعی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای بهره‌گیری از این ساختار جدید تاثیرگذار باشد. در مورد سریال‌ها هم باید اشاره کنم سیمافیلم ماموریت به پایان رساندن چند مجموعه مهم را به عهده دارد.

ضرغامی با اشاره به مجموعه "مختارنامه" گفت: این مجموعه بزرگترین مجموعه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران است، چرا که با داشتن موضوع‌های متنوع و پرداختن به بخش‌های بسیار گسترده و مهم تاریخ و لوکیشن‌های خیلی زیاد منحصربفرد است. امیدوارم امسال تصویربرداری‌ این مجموعه به پایان برسد.

وی درباره اینکه آیا سیمافیلم در تولید مجموعه ضعف داشته که مجموعه‌سازی در آن متوقف شده گفت: تغییر ساختار در سازمان بسته به نیازهای آن مقطع خاص است و ربطی به قوت و ضعف ندارد. صدا و سیما در این مقطع احساس می‌کند افزایش کمی و کیفی فیلم‌های تلویزیونی مورد نیاز شبکه‌ها است و با توجه به تجربه خوب سیمافیلم این ماموریت به این مرکز واگذار شد.

رئیس رسانه ملی درباره اینکه چرا با وجود اقدام تلویزیون برای تولید فیلم کیفیت برخی فیلم‌ها با وجود جذب کارگردانان سینما پائین است گفت: تولیدات نمایشی در هر ساختار اعم از فیلم‌های تلویزیونی، سینمایی، مستند و مجموعه می‌تواند آسیب‌شناسی مستقل خودش را داشته باشد.

ضرغامی در پایان گفت: امیدواریم تولیدات آینده کیفیت بیشتری داشته باشد. در آینده نزدیک با برگزاری اولین جشنواره تولیدات فیلم‌های تلویزیونی فرصتی خوب فراهم می‌شود تا ضمن معرفی فیلم‌های برجسته و نمونه در سطح سازمان و بحث و بررسی و ارزیابی تولیدات تلویزیونی، گام‌هایی موثر برای ارتقای کیفی آنها برداشته شود.

کد خبر 775018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha