۲۰ آبان ۱۳۸۷، ۱۱:۳۰

فروش جهانی فیلم‌ها/

جیمز باند گیشه‌های فروش را تسخیر کرد

جیمز باند گیشه‌های فروش را تسخیر کرد

فیلم سینمایی "مایه آرامش" با بازی دانیل کریگ در نقش مامور مخفی بریتانیایی در 60 کشور و 9870 سینما 5/106 میلیون دلار فروخت و برای دومین هفته پیاپی پرفروشترین فیلم بازار بین‌المللی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد بیست و دومین جیمز باند تاریخ سینما در هر سینما به فروش بسیار خوب 790/10 دلار دست یافت و مجموع فروش خود را در 10 روز اول اکران به 3/160 میلیون دلار رساند و این در حالی است که این فیلم هنوز در استرالیا، ژاپن، مکزیک و اسپانیا اکران نشده است.



دانیل کریگ در صحنه‌ای از فیلم "مایه آرامش"

فروش "مایه آرامش" سه برابر مجموع فروش چهار فیلم "موزیکال دبیرستانی 3: سال آخر"، "ماداگاسکار: فرار به آفریقا"، "مجموعه دروغ‌ها" و "اره 5" بود. فیلم جدید جیمز باند پس از "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین" که در هفته اول اکران 6/146 میلیون دلار فروخت، بهترین فروش هفتگی یک فیلم در سطح بین‌المللی در سال 2008 را از آن خود کرد.

این فیلم هغته پیش در اولین هفته اول اکران تنها در سه کشور بریتانیا، فرانسه و سوئد 6/38 میلیون دلار به دست آورد و این هفته در 57 بازار جدید به نمایش درآمد که در تمام آنها فیلم اول جدول فروش بود.

"مایه آرامش" بیشترین فروش افتتاحیه را با 1/15 میلیون دلار در آلمان داشت. جیمز باند در بریتانیا نیز 1/15 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود را در این کشور به 3/50 میلیون دلار رساند.

باند 22 را مارک فورستر کارگردانی کرده و داستان آن از جایی آغاز می‌شود که "کازینو رویال" فیلم قبلی مجموعه به پایان رسید. این بار جیمز باند در تلاش برای گرفتن انتقام قتل زن مورد علاقه خود، باید رودروی یک طرفدار حفظ محیط زیست بایستد که هدف او در اختیار گرفتن کنترل ذخایر آبی کشور است.

ماتیو آمالریک، اولگا کوریلنکو، جانکارلو جانینی و جودی دنچ دیگر بازیگران "مایه آرامش" هستند. رده دوم جدول فروش این هفته را "موزیکال دبیرستانی 3: سال آخر" به کارگردانی کنی اورتگا از آن خود کرد که در 4748 سینما و 32 کشور 6/13 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش بین‌المللی خود را به 4/109 میلیون دلار رساند.

"ماداگاسکار: فرار به آفریقا" با صدای بن استیلر، کریس راک، جادا پینکت اسمیت و دیوید شوئیمر، با 2/9 میلیون دلار فروش در 770 سینما و چهار سینما در رده سوم جدول قرار گرفت. این فیلم انیمیشن در آمریکا با 5/63 میلیون دلار فیلم اول هفته شد.

تریلر جاسوسی "مجموعه دروغ‌ها" به کارگردانی ریدلی اسکات در 1200 سینما و 13 کشور 2/5 میلیون دلار به دست آورد و ضمن اینکه فیلم چهارم شد مجموع فروش خود را در سطح بین‌المللی به 4/16 میلیون دلار رساند.

فیلم ترسناک "اره 5" ساخته دیوید هکل نیز با 1/5 میلیون دلار فروش در 2000 سینما در 30 کشور فیلم پنجم هفته بود. فروش بین‌المللی "اره 5" 62 میلیون دلار شده است.

کد خبر 780434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha