۲۳ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۲۹

چهارمین همایش استانی دیوان محاسبات کشور در شیراز آغاز شد

چهارمین همایش استانی دیوان محاسبات کشور در شیراز آغاز شد

چهارمین همایش استانی دیوان محاسبات کشور صبح امروز پنجشنبه با حضور آیت الله حائری شیرازی و دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در سالن اجتماعات هتل بین المللی پرسپولیس شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد اطلاعات و اخبار اداره کل روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، در این همایش دو روزه که با حضور مدیران کل دیوان در استانهای فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، اهواز، بوشهر، یاسوج، یزد، ‌کرمان، بندرعباس و زاهدان برگزار شده است رئیس کل دیوان محاسبات کشور سیاستهای کلان دیوان در دوره جدید را تشریح خواهد کرد.

همایشهای استانی دیوان پیش از این در مشهد مقدس، شهر مقدس قم و استان اردبیل با حضور دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس کل دیوان محاسبات کشور برگزار شده بود. 

دیوان محاسبات کشور مستقیماً زیر نظر مجلس شورای اسلامی می باشد و در امور مالی و اداری استقلال دارد.

رئیس دیوان محاسبات کشور پس از افتتاح هر دوره قانونگذاری به پیشنهاد کمیسیون دیوان محاسبات و بودجه مجلس شورای اسلامی و تصویب نمایندگان ملت انتخاب می شود.

دیوان محاسبات کشور دارای یک دادسرا و حداقل سه و حداکثر هفت هیئت مستشاری می باشد. هر هیئت مرکب از سه مستشار است که یکی از آنها رئیس هیئت خواهد بود.

دادسرای دیوان محاسبات کشور از یک دادستان و تعداد کافی دادیار و یک دفتر تشکیل می شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور پس از افتتاح هر دوره قانونگذاری به پیشنهاد کمیسیون دیوان محاسبات و بودجه مجلس شورای اسلامی و تصویب نمایندگان ملت انتخاب می شود.

کد خبر 782475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha