۲۴ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۵۲

حمله هوایی صهیونیستها به شمال غزه/ قطع کامل برق منطقه

حمله هوایی صهیونیستها به شمال غزه/ قطع کامل برق منطقه

حمله هوایی جنگنده های صهیونیستی به شمال نوار غزه و قطع کامل برق غزه توسط صهیونیستها از جمله تحولات امنیتی فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین فلسطین)، جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح امروز گروهی از مبارزان فلسطینی در منطقه السودانیه در شمال غرب غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن سه فلسطینی زخمی شدند.

جنگنده های صهیونیست در این حمله یک فروند موشک به سوی فلسطینیان شلیک کردند. دو تن از زخمی ها متعلق به گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هستند.

از سوی دیگر شماری از گروه های مبارز فلسطینی از جمله گردان های قدس و کمیته های مقاومت مردمی فلسطین شب گذشته در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی، شهرک های صهیونیستی "سدیروت" و "عسقلان" و منطقه "نقب" در اراضی اشغالی 1948 را هدف 9 فروند موشک قرار دادند.

خبر دیگر اینکه "ایهود باراک" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور داد که تمامی گذرگاه های نوارغزه تا اطلاع ثانوی بسته باشند. در پی بستن گذرگاه های نوارغزه، فعالیت نیروگاه برق نوارغزه صبح روز گذشته به دلیل عدم سوخت رسانی متوقف شد و این منطقه در تاریکی فرو رفت.

لازم به ذکر است در پی این اقدام، فعالیت آژانس بین المللی امداد رسانی به ساکنان نوارغزه نیز متوقف شده است.

لازم به ذکراست که رژیم صهیونیستی در شرایط معمولی از طریق خطوط فشار قوی، نوارغزه را به 120 مگابایت برق مجهز می کند که در صورت عدم سوخت رسانی، مناطق مرکزی و بخش هایی از جنوب و شمال نوارغزه از این مسئله متضرر می شوند.

رژیم صهیونیستی از زمان کنترل جنبش حماس بر نوارغزه از ژوئن 2007 تاکنون، نوارغزه را تحت محاصره قرار داده است و از هفته گذشته تاکنون نیز به بهانه حملات موشکی مبارزان فلسطینی، تمامی گذرگاه های این منطقه از جمله گذرگاه "ناحل عوز" ویژه سوخت رسانی به غزه را بسته است.

کد خبر 782839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha