۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۱۳:۲۲

هشت مددجوی قزلحصار کرج به کانون خانواده بازگشتند

هشت مددجوی قزلحصار کرج به کانون خانواده بازگشتند

کرج - خبرگزاری مهر: مدیر ندامتگاه قزلحصار گفت: هشت تن از مددجویان قزلحصاری توسط دو تن از خیرین در اقدامی خداپسندانه و انسان دوستانه به کانون خانواده بازگشتند.

سیدعلی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت: به منظور برطرف کردن مشکلات قضایی و در راستای اعمال سیاستهای سازمان زندانها مبنی بر کاهش جمعیت کیفری با مساعدت و همکاری واحد مددکاری قزلحصار، هشت تن از مددجویان این مرکز توسط خیرین آزاد شدند.

وی افزود: در راستای طرح تکریم مددجویان و با رعایت اصول و قوانین قانونی سازمان زندانها طی هماهنگی و مشارکت دو تن از خیرین اقدام به پرداخت جزای نقدی مددجویان محکوم عجز از پرداخت کرد تا با این اقدام علاوه بر خیر معنوی این امر سبب عدم فروپاشی کانون گرم خانواده آنان شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حس همنوع دوستی از خصوصیات بارز پیشوایان دینی بوده و داوطلبان خیر می توانند با مراجعه و حضور در چنین مراکزی از پاداش دنیوی و اخروی آزادی مددجویانی که عاجز از پرداخت جزای نقدی، جریمه، دیه، مهریه و ... است، بهره مند شوند.

حسینی بیان داشت: از وظایف مهم و اساسی مددکاران در زندانها آماده سازی مددجویان برای بازگشت به یک جامعه سالم و متفاوت با جامعه ای که پیش از این در آن به سر می برده که زمینه جرم زدایی در آنان ایجاد شده، است.

مدیر ندامتگاه قزلحصار عنوان کرد: مددکاران با شناسایی مددجویان بی بضاعت از پرداخت دیه و بدهی مالی که از حیث اخلاق و رفتار نیز مورد تایید آنان است، ضمن برقراری ارتباط با گروه های مختلف اجتماعی از قبیل کسبه، بازاریان، فرهنگیان، پزشکان و خیرین با دعوت از آنان سبب آزادی محبوسین شده اند که این گونه اقدامات ما را در رسیدن به سیاستهای کلان قوه قضاییه و سازمان زندانها که همان کاهش آسیب و جمعیت کیفری است، یاری می کند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 نفر از مددجویان این مرکز با کمک خیرین آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

کد خبر 783889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha