۲۸ آبان ۱۳۸۷، ۱۱:۴۱

احداث ششمین مجتمع گلخانه ای در همدان

احداث ششمین مجتمع گلخانه ای در همدان

همدان - خبرگزاری مهر: مسئول دفتر محصولات گلخانه ای سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ششمین مجتمع گلخانه ای استان همدان آماده واگذاری به دانش آموختگان کشاورزی شد.

حجت الله شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان، افزود: این مجتمع که ششمین گلخانه ی مخصوص دانش آموختگان در استان همدان به شمار می رود، شامل 30 واحد گلخانه ای است.

وی اظهار داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت 21 و 6 دهم هکتار در شهرستان اسدآباد احداث شده و در حال حاضر واحدهای آن آماده واگذاری به دانش آموختگان کشاورزی است.

شهبازی هدف از احداث مجتمع های گلخانه ای را استفاده از توانمندی دانش آموختگان کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای و افزایش تولیدات کشاورزی عنوان کرد و افزود: علاوه بر قطعات این مجتمع 39 قطعه دیگر شامل 17 قطعه در فاز دوم مجتمع فرسنج تویسرکان، 20 قطعه در مجتمع امزاجرد همدان و 2 قطعه نیز در مجتمع حرم آباد ملایر آماده واگذاری است.

وی تصریح کرد: این قطعات علاوه بر اشتغال 69 دانش آموخته کشاورزی زمینه اشتغال دائم 180 نفر نیروی ساده و زمینه اشتغال غیرمستقیم 250 نفر را فراهم خواهد کرد.

شهبازی واگذاری این قطعات را فرصت مغتنمی برای فارغ التحصیلان جویای کار دانست و افزود:برای آماده سازی این قطعات افزون بر 20 میلیارد از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات استانی هزینه شده است.

این مقام مسول اظهار داشت:90 درصد از هزینه احداث واحد های گلخانه ای در این قطعات بصورت تسهیلات بانکی ویژه توسعه گلخانه ها با 8 درصد سود و باز پرداخت 7 تا 10 ساله با یک سال مشارکت و یک سال تنفس پرداخت می شود.

مسوول دفتر محصولات گلخانه ای سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یاد آور شد:بر این اساس هر فارغ التحصیل برای احداث یک واحد 4 هزار متری 1260 میلیون ریال تسهیلات بانکی دریافت خواهد کرد.

کد خبر 785233

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha