۲۸ آبان ۱۳۸۷، ۱۲:۰۰

نمایشگاه آثار فلینی در لس آنجلس برپا می‌شود

نمایشگاه آثار فلینی در لس آنجلس برپا می‌شود

حدود 100 نمونه از طراحی‌های فیلمساز سرشناس ایتالیایی از جمله کاریکاتوری از مارچلو ماسترویانی در لس آنجلس به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد آثار نمایشگاه Fellini Oniricon از دو دفتر خاطرات متعلق به فدریکو فلینی گرفته شده و از 1960 تا 1990 را دربر می‌گیرد.

اصل این دو دفتر خاطرات و عکس‌هایی از سر صحنه فیلم‌های کارگردان فقید ایتالیایی نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه آثار فلینی شامل حدود 40 کاریکاتور از پابلو پیکاسو، سوفیا لورن و ماسترویانی است که در "زندگی شیرین" بازی کرد.

نمایشگاه آثار فلینی از 24 ژانویه تا 19 آوریل در لس آنجلس برپا می‌شود. این نمایشگاه پیش از این در ایتالیا برگزار شد. کارگردان و فیلمنامه‌نویس معروف 20 ژانویه 1920 در ریمینی به دنیا آمد و 31 اکتبر 1993 در رم از دنیا رفت.

او با فیلم‌های "جاده"، "شب‌های کابیریا"، "هشت و نیم" و "آمارکورد" در مجموع 12 بار نامزد اسکار بود و کمی پیش از مرگ یک اسکار افتخاری گرفت. او دو بار با "ولگردها" و "جاده" شیر نقره‌ای و در 1985 شیر طلایی یک عمر دستاورد ونیز را برد.

فلینی در 1960 با "زندگی شیرین" برنده نخل طلا کن شد و در 1987 با "مصاحبه" جایزه چهلمین سالگرد تاسیس کن را گرفت. "روشنایی‌های واریته"، "شیخ سفید"، "جولیتای ارواح"، "ساتیریکون"، "رم"، "کازانووا"، "شهر زنان"، "و کشتی به راهش ادامه می‌دهد"، "جینجر و فرد" و "آوای ماه" از دیگر فیلم‌های اوست.

کد خبر 785253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha