۱ آذر ۱۳۸۷، ۱۱:۴۳

اختصاصی مهر/

نصب دوربینهای مداربسته در واگنهای مترو / احداث 77 آسانسور برای معلولان

نصب دوربینهای مداربسته در واگنهای مترو / احداث 77 آسانسور برای معلولان

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه از نصب دوربین های مداربسته در واگنهای مترو برای افزایش ضریب ایمنی مسافران خبر داد.

مهندس محسن هاشمی با اعلام این خبر به خبرنگار اجتماعی مهر گفت: با توجه به افزایش شکایات مربوط به کیف زنی و جیب بری در مترو و حضور متکدیان برای از بین بردن این پدیده شوم بزودی در تمام واگنهای مترو دوربین های مداربسته نصب خواهد شد.

گرچه بیش از یکسال است که  بین 120 تا 140 مامور پلیس تحت عنوان " پلیس مترو " وظیفه کنترل امنیت واگنهای مترو را بر عهده دارند. اما موضوع امنیت مسافران در مترو یکی از اصلی ترین مطالباتی است که مسافران مترو از طرق مختلف آن را عنوان کرده اند.

در این باره مدیر عامل مترو تهران به خبرنگار مهر می گوید: گرچه مأموران نیروی انتظامی که وظیفه کنترل امنیت واگنها را برعهده دارند وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند، اما برای کنترل تمام واگنهای مترو دست کم به 700 نفر نیروی پلیس نیاز است . درحالی که با نصب دوربین های مدار بسته می توانیم احاطه بیشتری بر رفتار متخاطیان داشته باشیم و ثبت تصاویر مربوط به سرقت و سایر تخلفات دست ماموران ما را برای پیگیری های قضایی بازمی گذارد. 

مهندس هاشمی همچنین از آغاز عملیات نصب سری جدید آسانسورهای ویژه معلولین و مجروحین در ایستگاههای مترو خبر داد و گفت: در حال حاضر 77 آسانسور ویژه حمل معلولین و مجروحین در ایستگاه های مترو نصب شده است که این تعداد البته پاسخگوی نیاز معلولان و مجروحان عزیز نیست. 

متروی تهران با طول شبکه 5/92 کیلومتر و53 ایستگاه رتبهٔ بیستم را در بین قطارهای شهری کشورهای جهان دارد و با وجود اینکه از نظر تعداد جابه‌جایی مسافر در روز در بین متروهای جهان در رده بالای یک میلیون جابه‌جایی در روز قرار دارد، اما وضعیت آن به دلیل تاخیر های بوجود آمده در برنامه های شرکت مترو و عدم تخصیص اعتبارات مصوب ارزی و ریالی در سه سال گذشته از نظر تعداد ایستگاه مطلوب نیست.

از نظر فاصلهٔ زمانی بین قطارها هم در صورتی که طبق برنامه‌ریزی‌ها به زمان ۲ دقیقه دست یافته شود، متروی تهران جزو ده متروی اول جهان خواهد بود. امری که با توجه عدم تأمین منابع مالی ارزی مورد نیاز شرکت مترو توسط دولت نهم همچنان دست نیافتنی می نماید. 

کد خبر 786613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha