۱ آذر ۱۳۸۷، ۱۰:۱۶

با حضور تسخیری؛

مسجد جامع الصلاح یمن امروز افتتاح می‌شود

مسجد جامع الصلاح یمن امروز افتتاح می‌شود

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی امروز جمعه اول آذر ماه در مراسم افتتاح مسجد الصلاح یمن شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سبا نیوز، اکمل الدین احسان اغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی که وارد یمن شده است گفت: در این سفر با تعدادی از مقامات یمنی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای به‌ویژه مسائل مربوط به سرقتهای ادبی و راهکارهای مؤثر مبارزه با آن و سایر موضوعات بین‌المللی دیدار و گفتگو می‌کنم.

آیت‌الله محمد علی تسیخری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نایب رئیس اتحادیه بین المللی علمای مسلمان و همچنین معاون امور مساجد سازمان وقف کویت نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

این مسجد واقع در شهر صنعا دارای شش مناره به ارتفاع 100 متر و چندین گنبد است که گنبد اصلی آن 28 متر قطر و 22 متر ارتفاع دارد. این مسجد در فضایی بالغ بر 27300 متر مربع ساخته شده و می‌تواند 44 هزار نمازگزار را با داشتن بخش جداگانه زنان دربرگیرد. سالن اصلی اقامه نماز مسجد الصلاح 13596 متر مربع است.

مسجد جامع جدید شهر صنعا دارای 10 در، سمت غربی و شرقی بنا و 5 در، سمت جنوب ساختمان است. معماران یمنی با استفاده از چندین آیه قرآن در دیوارهای این مسجد زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند. 

کد خبر 786656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha