۳ آذر ۱۳۸۷، ۱۶:۵۷

نیروی مقاومت بسیج:

بسیج دایره‌المعارف عشق و معرفت است

بسیج دایره‌المعارف عشق و معرفت است

نیروی مقاومت بسیج با صدور بیانیه‌ای فرارسیدن هفته بسیج و پنجم آذر سالروز فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی بسیج را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است: تشکیل بسیج مستضعفین، ارتش بیست میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) هوشیاری و درایت بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) از جمله اساسی‌ترین عوامل در خنثی‌سازی توطئه‌ها به حساب می‌آید که به برکت این دوراندیشی و هدایت، انقلاب در مسیر اصلی خود قرار گرفت و روز به روز بر عزت و افتخار آن افزوده می‌شود.

بیانیه می افزاید : همه تلاش نیروی مقاومت بسیج آن است که در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارد و کارنامه بیست و نه ساله بسیج حاکی از آن است که همواره در خط رهبری و مقام عظمای ولایت ره سپرده است.

در ادامه می خوانیم : پنجم آذر ماه نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است، اکنون به روشنی می‌توان دریافت که فرمان تشکیل بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) سرفصلی مهم و سنجیده برای نهادینه کردن حضور میلیونی، موثر و سرنوشت‌ساز امت مومن و وفادار در همه دوران انقلاب اسلامی است.

در این بیانیه تصریح شده است : تاریخ پرحماسه انقلاب سرشار از صحنه‌های سرنوشت‌سازی است که نقش و کارآمدی بسیج و اخلاص و فداکاری بسیجیان دریادل در آن می‌درخشند و حضور عاشقانه و ایثارگرانه فرزندان معنوی و انقلابی امام راحل (ره) در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از عرصه‌های بزرگ این درخشندگی محسوب می‌شود که دلاورمردان بسیجی با برهم زدن تمامی معادلات، عظیم‌ترین مقاومت و دفاع پیروزمندانه در طول تاریخ معاصر را با عزت و سربلندی برای ایران اسلامی رقم زدند. پیدایش بسیج و حضور بسیجیان در میدان‌ها و عرصه‌های گوناگون انقلاب و نظام همواره منجر به یاس و ناامیدی دشمنان شده است و به رغم تبلیغات سیاه و جنگ روانی مخالفان و خناسان، بسیج مایه‌ی اعتماد، اطمینان و آرامش مردم نجیب و مومن کشور شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است :  آری بسیج دایره‌المعارف عشق و معرفت است، کتاب سبز ایمان است و قاموس سرخ عشق، کتابی که با قلم حکمت امام بسیجیان خمینی عزیز نگاشته شد و با شور و همت و شعور و غیرت بسیجیان منتشر شد و بسیج لشگر مخلص خدا نام گرفت. بسیج دیوان شعر انقلاب است که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج پاک اندیشه اسلامی اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج تفسیر اندیشه سرخ خمینی است و شاگرد مدرسه عشق؛ عشقی که به کسب رضای خدا و پیروی از امام و رهبری‌اش می‌پردازد و مشق عشق و ایثارگری را با قلم اندیشه به روح و روانش حک می‌کند و عرصه جهاد و تلاش و توکلش به خداوند متعال و اهل بیت عصمت (ع) است.

نیروی مقاومت بسیج تاکید کرده است : آری همین عشق است که میلیون‌ها انسان عاشق پاکباخته و ولایت‌مدار و انقلابی و مشارکت غرورآفرین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بالنده و مستعد، دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، طلاب و روحانیون، پزشکان، مهندسین، فرهنگیان، هنرمندان، نخبگان و متخصصین، اصناف، کارخانجات و ادارات و همه آحاد ملت این نهاد مقدس را اعم از برادر و خواهر به عنوان عظیم‌ترین پشتوانه نظام مقدسی جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و کیان کشور و همچنین سلاحی استراتژیک در عرصه‌ بازدارندگی و مقابله با تهدیدات خارجی معرفی کرده است.

در ادامه آمده است : نقش‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌های خالصانه بسیج بعد از دفاع مقدس در ابعاد گوناگون، توفیقات بزرگی را در عرصه‌های سازندگی، خدمت‌رسانی، علمی، فرهنگی، هنری و ... برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امت اسلامی به ارمغان آورده و به جهانیان اعلام نموده است که فرهنگ بسیجی، فرهنگ خلوص و ایثار و فرهنگ خودباوری و توانستن و فرهنگ استکبارستیزی است.

بیانیه تاکید دارد : به ملت بزرگ ایران و به تمامی مسلمانان جهان اطمینان می‌دهیم فرزندان بسیجی شما در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی همت گماشته و در راه سازندگی، آبادانی و پاسداری از کیان ایران اسلامی و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی گام برداشته و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

در بخش پایانی این بیانیه می خوانیم : بسیجیان این لشکریان مخلص خدا، با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشان و شهیدان و مراد و رهبر و فرمانده‌ خود یعنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) میثاق دوباره می‌بندند که به یاری خداوند متعال و عنایت امام زمان (عج) با استقامت و انسجام ملی، پوینده راهی باشند که عزت و افتخار را نصیب ملت خداجوی ایران نماید.

کد خبر 788517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha