۴ آذر ۱۳۸۷، ۱۴:۳۸

مدیرکل ایمنی وزارت راه:

هزار نقطه حادثه خیز در کشور اصلاح می شود

هزار نقطه حادثه خیز در کشور اصلاح می شود

رشت - خبرگزاری مهر: دوستعلی قاسمی گفت: امسال تعداد هزار نقطه حادثه خیز در کشور اصلاح و رفع مشکل می شود.

مدیرکل ترافیک و ایمنی وزارت راه  در گفتگو با خبرنگار مهر در رشت اظهار داشت: تاکنون حدود 65 درصد این نقاط اصلاح و رفع شده است.

وی عنوان کرد: اعتبار اختصاص یافته برای رفع نقاط حادثه خیز در سال 87 حدود دو هزار میلیارد ریال است که تاکنون حدود 65 درصد این اعتبار تامین شده است.

قاسمی با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارم توسعه تمام نقاط حادثه خیز کشور تا پایان این برنامه باید رفع شود، گفت: تعداد دو هزار و 326 نقطه و مقاطع پرحادثه در کل کشور شناسایی شده که تعداد 184 نقطه در سال 85 و تعداد 824 نقطه پرحادثه و 140 مقطع نیمه تمام در سال 86 رفع شده است.

قاسمی در ادامه به بحث نگهداری جاده ها و راه های کشور اشاره کرد و افزود: نگهداری جاده های کشور نیاز به نگرش جدید دارد زیرا برای ساخت در کشور بسیار هزینه می شود اما در بحث نگهداری از جاده ها متاسفانه آنچنان که شایسته است هزینه نمی شود.

این مسئول با تاکید بر حذف نگاه سنتی در بخش نگهداری از راههای کشور، افزود: باید با استفاده از علم و فنون جدید یک روش جدید و نوین برای نگهداری راههای کشور تعریف شود تا این مسیرهای شریانی با کیفیت مناسب حفظ و نگهداری شوند.

قاسمی در ادامه از آغاز اجرای طرح نگهداری زمستانی در محورها و جاده های اصلی و شریانی کشور از 15 آذر ماه امسال خبر داد و گفت: در اجرای این طرح پنج ارگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امداد، اورژانس، پلیس راه  و وزارت کشور همکاری خواهند داشت.

مدیرکل ایمنی وزارت راه یادآور شد: با اجرای این طرح پیش بینی می شود که زمستان امسال مشکلی به لحاظ مسدود بودن محورهای اصلی نخواهیم داشت.

کد خبر 788997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha