تولید دستگاه تولید آب از جریان هوا

تولید دستگاه تولید آب از جریان هوا

گروهی از محققان موفق به تولید دستگاهی شده اند که قادر است با عبور دادن جریان هوا از میان فیلتر های مخصوص خود آب آشامیدنی تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از محققان کانادایی شرکت Element Four  ابزاری را به نام" آسیاب" تولید کرده اند که می تواند از منبعی بزرگ و در جریان به نام هوا، آب تولید کند.

این دستگاه با مکش هوای مرطوب و عبور دادن آن از میان فیلتری مخصوص، هوا را سرد کرده و آن را به قطرات آب تبدیل می کند. آسیاب توانایی تولید روزانه 12 لیتر آب را داشته که این میزان در روزهای طوفانی و با افزایش میزان رطوبت هوا افزایش می یابد.

به گفته دانشمندان استفاده از این دستگاه علاوه بر اینکه می تواند تولید آب را در کشورهای در حال توسعه افزایش دهد، در عین حال می تواند به عنوان راه حلی موثر برای تامین آب میلیونها انسان که روزانه در سرتاسر جهان با کم آبی مواجه هستند مورد استفاده قرار گیرد.

میزان انرژی مورد نیاز دستگاه "آسیاب" برابر مصرف انرژی الکتریکی سه لامپ معمولی بوده و می تواند افراد را از سیستم تولید آب شهری که همواره دچار مشکلات و هزینه های متفاوت است، رها سازد.

بر اساس گزارش دیلی میل، پهنای این دستگاه 91 سانتیمتر بوده و گروه تولید کننده این دستگاه قیمت آن را در حدود 80 دلار تخمین زده اند. در عین حال هزینه تولید یک لیتر آب در این دستگاه 20 پنس اعلام شده است.

کد خبر 789091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha