۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۹:۵۶

در گفتگو با مهر:

برنامه های سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان تشریح شد

برنامه های سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان تشریح شد

اصفهان - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان گفت: در سال جاری همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب مدرسه چهارباغ شهر اصفهان که هم اکنون دانشگاه است 300 ساله خواهد شد.

مسعود شهرام نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان افزود: از آنجا که دانشگاه اصفهان معتقد است به عنوان دستگاه تمدن ساز در شهر اصفهان، موظف است اجزای مختلف پیشینه تمدنی در شهر اصفهان را به یکدیگر متصل کند، تصمیم گرفت مانند بسیاری از دانشگاه های دنیا که پیشینه و ریشه خود را در مدارس آکادمیک و کلیساهای موجود در آن کشورها می دانند، پیشینه خود را به مدرسه چهارباغ پیوند زند.

وی افزود: این تقارن، تقارنی مبارک است چون هم پیشینه دانشگاه اصفهان را به سالهای دورتر می برد و هم پیوندی بین حوزه علمیه و دانشگاه و فعالیتهای آکادمیک در اصفهان ایجاد می کند، همچنین زمان برگزاری همایش بین دو عید قربان و غدیر و همزمانی آن با هفته وحدت حوزه و دانشگاه را باید غنیمت شمرد.

دبیر ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای این مراسم گفت: از ابتدای سال فعالیتها و برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته و در جلسات برنامه ریزی مقرر شد به جای کار کردن در حوزه تبلیغاتی مراسم، فعالیتهای مثبتی در جهت ارتقای دانشگاه اصفهان صورت گیرد که این کار با حمایت هیئت رئیسه دانشگاه اصفهان روبرو شد.

وی افزود: در این راستا افزودن تعدادی رشته جدید مرتبط با مباحث تمدنی در اصفهان از جمله رشته های جغرافیای فرهنگی، حکمت و زیبایی شناسی، حکمت و هنر اسلامی، شیعه شناسی با گرایش جامعه شناسی، مهندسی فرهنگی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.


دانشکده معارف توسعه و تمدن در دانشگاه اصفهان کلنگ رنی می شود

دبیر ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: همزمان با سیصدمین سالگرد دانشگاه اصفهان دانشکده جدیدی تحت عنوان "معارف، توسعه و تمدن" کلنگ زنی خواهد شد.

شهرام نیا خاطر نشان کرد: کلنگ زنی و آغاز به کار عملیات ساختمانی دانشکده "انرژی های نو" و افتتاح پژوهشکده دانشگاهی دانشگاه اصفهان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

وی افزود: همایش بین المللی شیخ بهایی برای گرامیداشت چهارصدمین سالگرد وفات این دانشمند در نظر گرفته شده که اصل همایش در سال 2009 که از سوی یونسکو به نام سال شیخ بهایی نامگذاری شده است، برگزار می شود ولی پیش همایش آن امسال و در جریان برگزاری مراسم گرامیداشت سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام کتاب هایی تحت عنوان آثار و زندگی شیخ بهایی، کتابی در بیان تاریخ دانشگاه اصفهان و همچنین کتابی در بیان تاریخ مدرسه چهارباغ که پیشینه علمی در شهر اصفهان را نشان می دهد، منتشر می شود همچنین تعبیر عنوان باغ پنجم به دانشگاه اصفهان در امتداد چهارباغ ابداع شده است.

دبیر برگزاری مراسم گرامیداشت سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان با اشاره به برنامه های ویژه در نظر گرفته شده بین دو عید قربان و غدیر تصریح کرد: روز 23 آذرماه، مراسمی نمادین در مدرسه چهارباغ برگزار می شود و در این مدرسه سنگ نوشته ای به مناسبت سیصدمین سال تاسیس این مدرسه نصب می شود همچنین پس از این مراسم تعدادی از علما و فضلای حوزه علمیه اصفهان به همراه جمعی از اساتید دانشگاه اصفهان قسمتی از مسیر مدرسه چهارباغ تا دانشگاه اصفهان را به صورت پیاده طی می کنند.

وی افزود: پس از این مراسم نمادین، مراسم اصلی در دانشگاه اصفهان با حضور و سخنرانی دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار می شود.

شهرام نیا در تشریح برنامه های روزهای بعد تصریح کرد: روز 24 آذرماه برنامه تور اصفهان گردی برای مهمانان داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است و روز 25 آذرماه پیش همایش شیخ بهایی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مخاطب تمام این برنامه ها و فعالیت ها دانشجویان عزیز دانشگاه اصفهان هستند روز 26 آذرماه روز تکریم دانشجویان دانشگاه اصفهان نام گذاری شده است که برنامه های متنوعی برای این روز در نظر گرفته شده است.

طراحی سردر جدید،‌ تمبر یادبود، کیک 300 کیلویی و راه اندازی رادیو اینترنتی برنامه های سیصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه اصفهان است

شهرام نیا در تشریح برنامه های ویژه روز تکریم دانشجو اظهار داشت: در این روز مراسم تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه اصفهان برگزار می شود همچنین قرار است به مناسب سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان، کیک 300 کیلویی تهیه شود.

وی افزود: در این روز برنامه تجلیل از شهدای دانشگاه اصفهان و جشنواره طنز دانشجویی برگزار می شود. 

دبیر برگزاری مراسم گرامیداشت سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سر در جدیدی برای دانشگاه اصفهان طراحی شده است، اظهار داشت: ماکت سر در جدید دانشگاه اصفهان در ایام گرامیداشت سیصدمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان رونمایی خواهد شد.

وی ادامه تصریح کرد: البته ساخت آن زمان بر است و به زودی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: تمبر یادبود سیصدمین سالگرد تاسیس دانشگاه اصفهان تهیه شده که در این ایام رونمایی خواهد شد، همچنین در این ایام نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه اصفهان شامل عکس، کتاب و غیره برپا می شود.

شهرام نیا در پایان افزود: در این ایام به همت روابط عمومی دانشگاه، اولین رادیو اینترنتی دانشگاهی کشور در دانشگاه اصفهان آغاز به کار خواهد کرد و از سرود ویژه دانشگاه اصفهان رونمایی می شود و بخش دیگری از برنامه ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

کد خبر 792120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha