۱۲ آذر ۱۳۸۷، ۱۳:۵۲

نتایج چهل و پنجمین اجلاس ABU تشریح شد

نتایج چهل و پنجمین اجلاس ABU تشریح شد

مدیر رادیو ایران نتایج حضور هیئت ایرانی را در چهل و پنجمین دوره اجلاس رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU در اندونزی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نوری صبح امروز سه‌شنبه 12 آذرماه در نشستی خبری در رادیو ایران گفت: من به عنوان داور مرحله اول و برای یک سخنرانی 15 دقیقه‌ای به اجلاس ABU دعوت شدم. در این سخنرانی درباره وضعیت رادیو در ایران و اولین اجلاس جهانی رادیو که در اصفهان برگزار شد، صحبت کردم.

وی ادامه داد: در این اجلاس دکتر حسن خجسته معاون ABU و معاون صدا، علی دارابی قائم‌مقام و علی عسکری معاون فنی صدا و سیما نیز حضور داشتند. در چهل و پنجمین دوره بیش از 500 شرکت‌کننده از آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه آمده بودند. آقای دارابی درباره مردود بودن تروریسم از نظر اسلام و همچنین صلح، دوستی، آرامش و وفاداری صحبت کرد.

صافی، خجسته، دیوید استلی، دارابی و نوری

نوری خاطرنشان ساخت: من از طرف ABU به عنوان نایب رئیس نشست‌ها انتخاب شده بودم و این سمت را به عهده دارم. یکی از موارد جالب این اجلاس اولین کمپین ژاپن و کره بود. آنها برنامه رادیویی "چراغ‌های خاموش" را داشتند. یعنی در ساعت پیک مصرف برنامه‌ای برای مردم پخش کردند که وسایل برقی خود را در آن دو ساعت استفاده نکنند و از وسایل غیر برقی بهره ببرند.

وی در این نشست گفت: در این اجلاس درباره استفاده از رسانه برای تغییر رفتار و بازاریابی اجتماعی صحبت و گزارشی کامل از پیشرفت‌های رادیو در ایران ارائه کردم. همچنین در بولتن این اجلاس گزارشی از نهمین جشنواره رادیو و اولین اجلاس رادیو درج شده بود و در هدایای اجلاس بروشور جشنواره رادیو ایران نیز قرار داشت.

نوری ادامه داد: از ایران سه برنامه‌ رادیویی شرکت کرده بود که "آن سوی خط" به فینال راه یافت و در رقابتی نزدیک نتوانست جایزه‌ بگیرد. اعضای ABU معتقد بودند ایران برنامه‌های خیلی خوب رادیویی دارد، ولی به ما گلایه کردند که چرا برنامه‌های بیشتری از ایران ارسال نشده است. امیدواریم در آینده بخش بین‌الملل رادیو فعالتر برخورد کند و آثار بیشتری شرکت کنند.

مدیر رادیو ایران یکی از موفقیت‌های اخیر رادیو را برنده شدن یکی از برنامه‌ها در جشنواره نیویورک برشمرد و گفت: بچه‌های رادیو توانایی بالا دارند و می‌توانند حضوری فعالتر در جشنواره‌ها داشته باشند. در اجلاس ABU شاهد برنامه‌های قوی از هنگ کنگ، NHK و... بودیم. حتی برخی کشورهای ضعیف نیز آثار خوبی ارائه کرده بودند.

نوری در پایان گفت: برنامه "باربی" در دوره گذشته اجلاس ABU توانست جایزه ببرد یا این اجلاس دو سال گذشته از عذرا وکیلی برای برگزاری کارگاه دعوت کرده بود. به نظرم جشنواره‌های خوب رادیویی همچون ایتالیا، نیویورکEBU، ABU، TRT و جشنواره بین‌المللی خودمان وجود دارند و برنامه‌سازان می‌توانند شرکت کنند.

کد خبر 793765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha