۱۳ آذر ۱۳۸۷، ۱۱:۳۰

به زودی انجام می شود؛

معرفی قبلان به عنوان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

معرفی قبلان به عنوان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

منابع خبری لبنان با اشاره به برگزاری نشست هایی بین جنبش امل و حزب الله از احتمال معرفی قریب الوقوع شیخ عبدالامیر قبلان به عنوان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه السفیر، نشستها و رایزنی هایی در حال حاضر و بدور از هیاهوی رسانه ای بین دو جنبش امل و حزب الله لبنان با محوریت انتخاب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در حال برگزاری است که در این زمینه با شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس این مجلس نیز رایزنی ها و مذاکراتی انجام شده است.

درعین حال منابعی که پیگیر این موضوع هستند، اعلام کردند : مسئله انتخاب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان یکی از مسائل بسیار مهم و مورد توجهی است که دنبال می شود به ویژه که با وجود برخی مسائل نیاز به تعیین رئیس جدید این مجلس بسیار احساس می شود.

این درحالی است که مجلس اعلای شیعیان لبنان از مدت ها پیش بدون رئیس است و اعضای هیئت قانونی و اجرایی آن مدت مسئولیتشان به پایان رسیده است.

به گفته منابع آگاه، طرف های ذیربط بعد از توافقات به دست آمده اولیه در نظر دارند رئیس و نایب رئیس مجلس اعلا را انتخاب کنند.

منابع مذکور خاطر نشان کردند : طرف های مذکور با انتخاب شیخ عبدالامیر قبلان به عنوان رئیس اصلی مجلس اعلای شیعیان لبنان به توافق رسیدند و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز اخیر هنگامی با عبدالامیرقبلان در مراسمی دیدار داشت وی را با عنوان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان مورد خطاب قرار داد.

امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان در اول خرداد 1348 مجلس اعلای شیعیان لبنان را تاسیس و خود وی با اکثریت آراء به ریاست آن انتخاب شد و بعد از آن در سال 1354 با وجود کارشکنی هایی مجددا با اکثریت آراء به ریاست این مجلس انتخاب شد.

امام موسی صدر در ۳ شهریور سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز ۹ شهریور ربوده شد.

دستگاههای قضایی دولتهای لبنان و ایتالیا، و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای  لیبی مبنی بر خروج امام صدر از آن کشور و ورود ایشان به رم را رسما تکذیب نمودند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش بدست آمده، تماما گواه آنند که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده ‌است.

کد خبر 794262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha