۱۳ آذر ۱۳۸۷، ۱۱:۴۱

مدیرکل صنایع فلزی:

وزارت صنایع موافق افزایش تعرفه واردات فولاد است

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنایع و معادن گفت: به منظور بسترسازی مناسب برای صادرات محصولات فولادی باید تعرفه واردات افزایش یابد تا بتوان بحران بوجود آمده در زمینه فولاد را در کشور حل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنایع و معادن، حمید وطن دوست با اشاره به عدم موافقت اعضای کمیسیون ماده یک با افزایش تعرفه واردات فولاد، این اقدام را در تشدید بحران فولاد موثر دانست وگفت: در حال حاضر به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی تنها از طریق افزایش تعرفه واردات می توان موثر عمل کرد.

مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنایع و معادن از پیشنهاد دیگر این وزارتخانه مبنی بر افزایش تعرفه واردات فولاد بصورت پلکانی و مقطعی خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه این پیشنهاد نیز مورد موافقت اعضای کمیسیون ماده یک قرار نگرفت و همچنان صنعت فولاد با چالش مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه به منظور اجرای سیاست گذاری های اصل 44 قانون اساسی باید از حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف صنعتی از جمله صنعت فولاد حمایت به عمل آید، اظهار امیدواری کرد: تفکر تجاری سازی و بازرگانی جای خود را به تفکر حمایت از تولید داخلی دهد.
 
مدیرکل صنایع فلزی وزارت صنایع ومعادن با اشاره به راه حلهای کشورهای دیگر در مقابله با بحران بوجود آمده در زمینه فولاد و محصولات آن تصریح کرد: اکثر کشورها با بحران مالی مواجه شده اند، ولی برای گذر از این بحران به صادرات و مشوقهای صادراتی توجه کرده اند.

وطن دوست، مساعدت بانکها برای پرداخت بدهی واحدها با تعویق و مهلت چند ماهه و بسترسازی مناسب برای صادرات محصولات فولادی را دو راهکار اساسی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ذکر کرد که می تواند در تعدیل بحران بوجود آمده موثر باشند.

کد خبر 794337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha