۱۵ آذر ۱۳۸۷، ۱۱:۳۳

طرح راهداری زمستانی از امروز آغاز شد

طرح راهداری زمستانی از امروز آغاز شد

طرح راهداری زمستانی از امروز با همکاری وزارت کشور، سازمانهای راهداری، هواشناسی ، هلال احمر، پلیس راه، اورژانس، امداد خودرو و بیمه آغاز شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب، از مشارکت 6 هزار راهدار در اجرای طرح زمستانه به صورت دو شفته و از امروز خبر داد و گفت:  تشکیل یک هزار و 48 اکیپ راهداری زمستانه و استفاده از تجهیزات جدید در این سازمان برای برف روبی می تواند کیفیت ارائه خدمات زمستانی این سازمان را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

شهریار افندی زاده افزود: طرح تجهیز راهدارخانه ها انجام شده و تهیه و انباشت آذوقه خشک در آنها  نیز در حال انجام است تا در صورت سقوط بهمن و مسدود شدن راهها امکان حداقل پذیرایی از مسافران در راهدارخانه ها وجود داشته باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از اضافه شدن 20 دستگاه برف خور جدید به ناوگان این سازمان خبر داد.وی افزود: پلیس راه از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی در جاده ها و گردنه های برفگیر جلوگیری می کند.

همچنین معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از کنترل جدی تجهیزات زمستانه خودروهای عمومی بار و مسافر در سطح جاده ها از امروز خبرداد.

عباس محمود آبادی در گفتگو با مهر گفت: با توجه به ابلاغی که از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به پایانه های بار و مسافر انجام شده، کنترل تجهیزات ایمنی خودروها از 15 آذرماه الزامی است و پلیس با خودروهایی که تجهیزات مورد نیاز را به همراه نداشته باشند، برخورد خواهد کرد.

معاون ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: خودروهای عمومی بار و مسافر پس از تاریخ مذکور موظف به همراه داشتن زنجیر چرخ به تعداد لازم، لاستیک آج دار و وسایل گرمایشی مناسب در خودروهای خود هستند.

وی ادامه داد: براساس ماده 4 آئین نامه حمل و نقل بار و مسافر و مدت تعطیلی و لغو پروانه فعالیت شرکتهای حمل و نقل جاده ای، شرکتهای حمل و نقل بار ومسافر موظف شده اند تا به همراه داشتن تجهیزات لازم توسط خودروهای مذکور را قبل از کنترل پلیس، چک کنند.

محمود آبادی ابراز داشت: در صورت بروز حوادث احتمالی و یا درراه ماندن خودروهای فاقد تجهیزات لازم، شرکت صادر کننده بارنامه یا صورت وضعیت مسافری در این باره مسئول خواهد بود.

کد خبر 795335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha