۱۶ آذر ۱۳۸۷، ۱۵:۴۵

نماینده حماس درگفتگو با مهر-2/

انتفاضه سوم از کرانه باختری می آید/ توافق اسلو فلسطینیان را متفرق کرد

انتفاضه سوم از کرانه باختری می آید/ توافق اسلو فلسطینیان را متفرق کرد

نماینده جنبش حماس در ایران با بیان اینکه پایبندی مردم کرانه باختری به مقاومت کمتر از مردم غزه نیست تاکید کرد شراره های انتفاضه و انقلاب سوم ملت فلسطین از کرانه باختری روشن خواهد شد.

"ابواسامه عبدالمعطی" در ادامه گفتگوی مشروح با خبرگزاری مهر درباره این سؤال که آیا مردم کرانه باختری همانند مردم غزه، همچنان به گزینه مقاومت پایبند هستند؟ تصریح کرد : قطعا، آنها پایبندی بیشتری به گزینه مقاومت دارند، تجاوزگری صهیونیستها به مردم در کرانه باختری کمتر از حملات آنها به نوار غزه نیست، اگر تجاوزگری رژیم صهیونیستی در نوار غزه در محاصره و بستن گذرگاهها و مرزها نمایان شده؛ در کرانه باختری در بازداشتهای روزانه نمایان شده است.

در زندانهای اشغالگران، یازده هزار نفر بازداشت هستند که اکثر آنها از مردم کرانه باختری هستند که بر اساس هماهنگی امنیتی خیالی میان تشکیلات رام الله و ارتش و سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای پیگرد مبارزان تمام گروههای فلسطینی به ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی بازداشت شده اند.

مردم کرانه باختری در حال خروش و خیزش هستند و تمام علائم نشان می دهد که انقلاب و انتفاضه سوم از کرانه باختری و به وسیله مردم فلسطین در این منطقه به وقوع خواهد پیوست که از جنایات اشغالگران و همچنین جنایتهای دستگاههای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان به ستوه آمده اند.

مردم فلسطین در کرانه باختری این اقدامات جنایتکارانه بر ضد مقاومت را نمی پذیرند، اما همانگونه که گفتم در صورت فشار بسیار شدید اسرائیل و مزدورانش، انقلاب صورت خواهد گرفت و این انقلاب از کرانه باختری شکل خواهد گرفت.

 

ابواسامه درباره برخی تلاشها برای ایجاد تفرقه و دودستگی میان مردم نوارغزه و کرانه باختری و هدف از آن به مهر گفت : در حقیقت باید بگویم، توافقنامه اسلو سبب دودستگی مردم فلسطین شد نه آنچه در 14 ژوئن 2007 رخ داد. (که طی آن جنبش حماس کنترل نوار غزه را به دست گرفت)

توافقنامه اسلو سبب دودستگی در میان فلسطینی ها شد و دستگاههای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین که بر اساس توافقنامه اسلو وارد فلسطین شد؛ به یک ابزار کورکورانه و غیر ملی در دستان اشغالگران تبدیل شد تا از آنها حمایت کند و مقاومت و مبارزان را تحت پیگرد قرار دهند و قشرهای مختلف ملت فلسطین را که گناهی جز حمایت از مقاومت بر ضد اشغالگران  ندارند، سرکوب کنند.

از زمانی که توافقنامه سازش اسلو در 1993 امضا شد؛ ملت فلسطین دچار دودستگی شدند؛ تنها اقلیت و عده اندکی با اسلو همراه هستند، اما اکثریت ملت فلسطین آن را رد می کنند؛ اقلیتی سودجو که از طریق این توافقنامه منافع مالی و سیاسی کسب کرده اند، اما همگان دیدند که این اقلیت در انتخابات ژانویه 2006 هم شرکت کرد، اما اکثریت ملت فلسطین به جنبش حماس و برنامه آن در تایید مقاومت رای دادند؛ یعنی آنها به مقاومت و بر ضد توافقنامه اسلو رای دادند.

ادامه دارد ...

کد خبر 795676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha