۲۲ آذر ۱۳۸۷، ۱۶:۲۷

گزارش مهر/

فاجعه انسانی در غزه و سکوت جوامع بین المللی

فاجعه انسانی در غزه و سکوت جوامع بین المللی

خبرگزاری مهر- گروه سیاسی: در حالی که مردم غزه این روزها تحت ظلم و محاصره وحشیانه صهیونیستها قرار گرفته اند شاهد سکوت مرگبار مجامع بین المللی که دائما دم از حقوق بشر و انسانیت می زنند هستیم.

 این روزها اوضاع اقتصادی، امنیتی و معیشتی در نوازه غزه به شدت بحرانی و خطرناک است و نزدیک به یک و نیم میلیون نفر انسان بیگناه فقط از حقوق مشروع خود به معنای واقعی کلمه با فاجعه انسانی روبرو هستند. محاصره نوار غزه و تشدید تحریمهای اقتصادی علیه ساکنان آن طی پنج ماه گذشته که توسط رژیم صهیونیستی به اجرا در آمده زندگی را در این منطقه غیر قابل تحمل کرده است به طوری که آمار و اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که و خامت شرایط زیستی و امنیتی به وی‍ژه وضعیت بهداست  بسیار نگران کننده است.

این شرایط در حالی رخ می دهد که غربیها و برخی از کشورهای عربی منطقه در همراهی با طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی مقاومت فلسطین طی چند ماه گذشته چشمان خود را بر روی آنچه در نواز غزه رخ می دهد بسته اند. 

در این راستا اتحادیه عرب طی روزهای گذشته در بیانیه ای خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور جدید آمریکا از آمادگی کشورهای عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داده است.

در این بیانیه بر آمادگی کشورهای عربی برای برقراری صلح پایدار و دائمی با اسرائیل طبق اصل زمین در برابر صلح، قطعنامه های سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی تاکید شده است. این بیانیه که توسط "سعود الفیصل" وزیر امور خارجه عربستان سعودی به عنوان رئیس دوره ای شورای وزیران اتحادیه عرب و "عمرو موسی" دبیر کل این اتحادیه امضا شده است در حالی است که مردم نوارغزه تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند. به طوری که تشدید تحریمهای اقتصادی علیه ساکنان آن طی پنج ماه گذشته توسط رژیم اشغالگر قدس زندگی را در این منطقه غیر قابل تحمل کرده است.

اعتراضات مردمی ایرانیان

ملت همیشه در صحنه ایران در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر و کشورهای اسلامی امروز در سراسر کشور شعار ضد بر علیه استکبار جهانی و حامی او یعنی رژیم صهیونیستی سر دادند.

راهپیمایان با در دست داشتن پرچمهای فلسطین و حزب الله لبنان و نیز عکسهایی از امام خمینی، رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان، عبدالعزیز رنتیسی، شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی و سایر شهدای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در اعتراض به سکوت کشورهای اسلامی نسبت به کشتار مسلمانان فلسطین و محاصره ناجوانمردانه غزه اسلام آمریکایی را به شدت محکوم کردند.

کشورهای مدعی حقوق بشر از فاجعه بزرگ در غزه جلوگیری کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز در واکنش به فاجعه انسانی و تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه از سازمان کنفرانس اسلامی می خواهد تا 57 کشور اسلامی را با یک و نیم میلیارد مسلمان جهان را بر علیه صهیونیستها بسیج کند.

آیت الله سید احمد خاتمی از همه کشورهای اسلامی و سازمانها و کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر خواست از بروز فاجعه انسانی گسترده در سرزمینهای فلسطین اشغالی به ویژه غزه جلوگیری کنند.  

خاتمی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه سکوت این سازمانها موجب جری تر شدن رژیم صهیونیستی شده است می افزاید: کشورهای طرفدار دموکراسی و حقوق بشر که فریاد دموکراسی خواهی آنها گوش فلک را کر کرده است نه تنها با این جنایتها برخورد نمی کنند بلکه حامی نیز هستند. متاسفانه امروز رژیم اشغالگر صهیونیستی کشتیهای حامل کمکهای انسانی را هم توقیف می کند.

از سازمان ملل نیز نمی‌توان انتظار داشت که اقدام قاطعانه ‌ای انجام دهد

حسین شریعتمداری کارشناس مسائل سیاسی نیز بر این اعتقاد است که جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین باید دست به کار شود و در این ارتباط حرکتی پویا‌تر داشته باشد.

حسین شریعتمداری در حاشیه راهپیمایی ضد صهیونیستی که صبح امروز در تهران و دیگر شهرهای کشورمان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به سکوت کشورهای اسلامی و همچنین سازمان کنفرانس اسلامی در ارتباط با جنایات رخ ‌داده درغزه و محکوم کردن این سکوت گفت: رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ 33 روزه نشان داد که هیمنه ‌اش شکننده است و قدرت چندانی ندارد و به نظر من ضروری است که جهان اسلامی در ارتباط با حمایت از مردم فلسطین حرکتی پویاتر داشته باشد.

وی با تقبیح اقدام مصر در بستن گذرگاه رفح بر روی مردم غزه و همچنین دولت سعودی در ارتباط با دعوت رژیم صهیونیستی جهت حضور در کنفرانس ادیان ادامه داد: از سازمان ملل نیز نمی‌توان انتظار داشت که اقدام قاطعانه ‌ای انجام دهد چرا که این سازمان بارها نشان داده است که به هیچ وجه همراه مسلمین نیست و تنها کاری که دبیرکل سازمان ملل متحد انجام داد این بود که یک بیانیه‌  معمولی صادر کرد و مثلا به صورت شفاهی جنایات رخ داده را محکوم کرد و رژیم صهیونیستی نیز به این بیانیه‌ها توجهی نمی‌کند.

اوضاع غزه فاجعه بزرگ انسانی در عصر تمدن است

از سوی دیگر کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز بر این اعتقاد است که اوضاع در نوار غزه  رو به وخامت شدید است به طوری که می رود فاجعه بزرگ انسانی در عصر به اصطلاح "تمدن" رخ دهد.

 وی که با خبرنگار مهر گفتگو می کرد اظهار داشت: امروز متاسفانه سازمانها و نهادهای بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند با کمال تاسف سکوت پیشه کرده اند و این سکوت مرگبار عدم حمایت آنها از حقوق بشر در عرصه جهانی را نشان می دهد.

نماینده مردم شاهرود تاکید کرد: امروزه مفهوم حقوق بشر ابزاری است در دست قدرتهای بزرگ برای برخورد با کشورهای دنیا  و امروز متاسفانه شاهد سکوت کشورهای اسلامی در مسائل غزه هستیم.

کاظم جلالی با اشاره به تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی گفت: این سازمان در سال 1969 برای دفاع از فلسطین در پی آتش سوزی در مسجد الاقصی شکل گرفت اما امروز به عنوان بزرگترین سازمان هماهنگ کننده کشورهای اسلامی در خصوص غزه هیچ حرکتی از خود نشان نداده است .

وی در ادامه تاکید کرد : از سوی دیگر برخی از کشورهای اسلامی همچون مصر می توانند در این فصل حساس از تاریخ مردم فلسطین را کمک کنند اما می بینیم که این کشور گذرگاه رفح را می بندد و اجازه ورود مواد غذایی و بهداشتی به نوار غزه را نمی دهد.

جلالی می گوید: امروز یک و نیم میلیون انسان بیگناه در حال گذر زندگی با مشکلات فراوان خودشان هستند از این رو می توان گفت که این اتفاقات فاجعه بزرگی در عصر جدید به حساب می آید.

کد خبر 799085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha