۲۶ آذر ۱۳۸۷، ۱۰:۲۳

دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با مقامات کرواسی

دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با مقامات کرواسی

معاون اروپایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که سرگرم بازدید از کرواسی می باشد با معاون وزارت امور خارجه و قائم مقام وزارت اقتصاد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سوابق درخشان روابط، دو جانبه، ظرفیتهای موجود و علایق مشترک دو ملت و نیز تاکید بر موقعیت مهم دو کشور در خاورمیانه و منطقه جنوب شرق اروپا راههای توسعه و تحکیم مناسبات دو جانبه را در ابعاد مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی تشریح کرد.

همچنین وی با عنایت به نقش برجسته دو کشور و سابقه رایزنیهای پارلمانی فی ما بین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل نظر در سطح مختلف هیئت های گروههای دوستی پارلمانی، کمیسیون سیاست خارجی و رؤسای مجالس دو کشور اعلام داشت.

وی همچنین تشریح مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه از جمله افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین و خطر تروریسم در این منطقه پرداخت.

داوور بوزنوویچ، معاون وزیر خارجه کرواسی با اشاره به رایزنیهای سییاسی و روابط خوب دو کشور خواستار بکارگیری ظرفیت همکاری دو جانبه در بخشهای مختلف به خصوص اقتصادی شد.

وی با توجه به حضور نیروهای کروات در افغانستان نقش کشورمان در تامین ثبات و امنیت دراین کشور را مهم برشمرد و نسبت به افزایش نا امنی و خطرات تروریسم ابراز نگرانی کرد.

معاون وزیر خارجه کرواسی همچنین گزارشی از آخرین وضعیت گفتگوهای کشورش در پیوستن به اتحادیه اروپا را ارائه داد.

مهدی صفری معاون اروپایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفتگو با مقامات کرواسی با لئو بگوویچ، قائم مقام وزیر اقتصاد دیدار و با توجه به سطح خوب مناسبات سیاسی دو کشور نسبت به حجم اندک روابط اقتصادی بین دو کشور ابراز نارضایتی کرد و با توجه به ظرفیتهای موجود و علایق مشترک دو ملت خواستار ایجاد تحرک در روابط اقتصادی و تجاری فی ما بین شد.

وی به افزایش سطح مبادلات اقتصادی و تجاری کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای آسیایی با جمهور یاسلامی ایران طی چند سال اخیر اشاره کرد و با عنایت به خسارات وارده بر شرکتهای مهم اروپایی در این خصوص بازنگری و علاقه کشورهای اروپایی در افزایش تعامل و همکاریهای اقتصادی و بازرگانی و نیز سرمایه گذاری آنها در کشورمان را موید جایگاه ایران در منطقه خواند.

معاون وزیر خارجه کشورمان با برشمردن زمینه های مختلف همکاری دو جانبه در بخشهای انرژی، بانکی، کشتی سازی، حمل و نقل و مناطق آزاد تجاری، خواستار تسهیلات لازم برای تجار و بازرگانان دو کشور شد.

لئو بگوویچ معاون وزیر اقتصاد کرواسی با اشاره به سیاستهای جدید اقتصادی کشورش و روند خصوصی سازی آن از گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران و نیز سرمایه گذاری مشترک در بخشهای مختلف استقبال کرد و آمادگی کشورش را برای حضور بیشتر در بازار ایران اعلام داشت.

کد خبر 801511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha