۲۹ بهمن ۱۳۸۷، ۱۴:۰۶

"علی الخلیل" در گفتگو با مهر:

دولت حماس مانند هر دولت دیگری حق دارد خود را مسلح کند

دولت حماس مانند هر دولت دیگری حق دارد خود را مسلح کند

رئیس سابق کمیته روابط خارجی پارلمان لبنان در گفتگو با مهر درباره مخالفت آمریکا و برخی از رژیمهای عرب با تسلیح دولت حماس گفت: حمایت از جان ملتها برعهده دولت هاست و دولت حماس در غزه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

"علی الخلیل" کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه در گفتگو با مهر درباره تاثیرات و پیامدهای جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه گفت: تل آویو درحمله به غزه غیرنظامیان و شهروندان اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان را هدف قرار داد.

وی افزود: هدف قرار دادن غیر نظامیان براساس قوانین بین المللی جرم محسوب می شود به همین خاطر مسئولان رژیم اسرائیل باید به خاطر ارتکاب جنایات جنگی علیه بشریت محاکمه شوند.

این فعال سیاسی برضرورت تلاش کشورهای عربی و اسلامی برای جمع آوری اسناد و مدارک مورد نیاز درخصوص جرم و جنایت های ضد انسانی نظامیان اسرائیلی علیه ساکنان فلسطینی در غزه تاکید و یاد آور شد: سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر باید از کنار فاجعه صورت گرفته درغزه به سادگی عبور نکنند.

کارشناس مسائل خاورمیانه به حجم گسترده فاجعه غزه و نیز بی تحرکی کشورهای عربی درقبال ساکنان این منطقه کوچک اشاره کرد: هیچ کس نمی تواند آنچه را که در غزه رخ داد نادیده بگیرد بنابراین همه عربها درقبال فلسطین مسئولند.

الخلیل با بیان اینکه کشتار غیرنظامیان درغزه مطابق قوانین و مقررات بین المللی جنایت به حساب می آید و عاملان این جرایم باید دردادگاه عدالت محاکمه شوند، اظهارداشت: علاوه بر آن صدها خانواده فلسطینی آواره شده اند و اسرائیل مسئول این آوارگی آنهاست.

وی همچنین درباره مخالفت آمریکا و برخی از رژیم های عرب همپیمان با مجهز کردن دولت حماس به سلاح گفت: حمایت از جان ملت ها برعهده دولت هاست و دولتها باید قادر باشند از مردم و ازکشور در برابر هرگونه تعرض دفاع کنند .

این فعال سیاسی لبنان اضافه کرد: دولت حماس درغزه از این قاعده مستثنی نیست و باید از ملت فلسطین دفاع کند بنابراین حماس می تواند با خرید سلاح از کشورها جلوی تجاوزگری اسرائیل را بگیرد.

وی به حمایت تسلیحاتی آمریکا از رژیم اسرائیل اشاره کرد وگفت: آمریکا به بهانه دفاع اسرائیل، انواع مهمات وتسلیحات جنگی را دراختیار تل آویو قرارداد و حتی این رژیم از سلاح ممنوعه برای کشتار فلسطینی ها استفاده کرد.

کد خبر 802413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha