۲۹ آذر ۱۳۸۷، ۱۷:۳۱

حمایت لوکاشنکو از طرح روسیه برای استقرار موشک اسکندر در کالنینگراد

حمایت لوکاشنکو از طرح روسیه برای استقرار موشک اسکندر در کالنینگراد

رئیس جمهوری بلاروس از طرح مسکو برای استقرار موشکهای اسکندر در کالنینگراد در واکنش به طرح سپر موشکی آمریکا،حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتار تاس، "الکساندر لوکاشنکو" که در جمع تنی چند از مدیران رسانه های بلاروس سخن می گفت اعلام کرد که از ایده روسیه درباره امکان استقرار مجموعه های موشکی "اسکندر" در استان کالنینگراد (غربی ترین استان روسیه که هم مرز با لهستان است) کاملاً حمایت می کند.

رئیس جمهوری بلاروس در ادامه اظهار داشت: "من از این اعلامیه مدودف کاملاً حمایت می کنم. این تنها به آمریکایی ها هشدار می دهد که آنها (روس ها) تدایبری برای پاسخ دارند که به اندازه استقرار سپر موشکی نیز گران قیمت نیست. و به تمامی اروپایی هایی که امروز آماده استقرار این سیستم در خاک خود هستند، به لهستانی ها و چکها و آنانی که امروز در اتحاد با این کشورها هستند، هشدار می دهد".

لوکاشنکو خاطر نشان کرد که بلاروس همکاری نزدیک سیاسی و نظامی با روسیه دارد که این به نفع بلاروس است "زیرا تضمین امنیت ما، چتر هسته ای روسیه است".

روسیه طرح استقرار موشک های اسکندر در مرز اروپا را در مقابل استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا در چک و لهستان مطرح کرد.این درحالی است که ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه قول داده است با لغو سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپای شرقی، کرملین هم از استقرار موشک های اسکندر در کالنینگراد دست بردارد.

کد خبر 802644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha