۹ دی ۱۳۸۷، ۱۸:۵۱

همایش هیئات مذهبی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد - خبرگزاری مهر: همایش بزرگ مذهبی مشهد مقدس با حضور 150 هیئت عزاداری در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد این همایش عصر امروز به همت معاونت اماکن متبرکه و امور زائران و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با حضور بیش از چهار هزار عزادار حسینی برگزار شد، تذکرات و توصیه های لازم از سوی آستان قدس رضوی و شورای هیئات مذهبی استان در رابطه با شیوه های صحیح عزاداری، ساعات و نحوه ورود و خروج به حرم مطهر، حضور پرشور در مجالس عزاداری و امثالهم به هیئات مذهبی ارائه شد.

حجت الاسلام  و المسلمین سید رضا اکرمی در این مراسم در سخنانی به درس ها و عبرت هایی عاشورا پرداخت و توصیه کرد که مسئولان هیئات مذهبی در خصوص برگزاری باشکوه مجالس عزاداری و تشویق عموم مردم جهت حضور خانوادگی در این مجالس نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی گفت: لازم است از جان ومال خود برای اقامه عزای اباعبدالله خرج کنیم و برمصایبی که بر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام گذشت، اشک بریزیم.

در این مراسم، عزاداران حسینی همچون باسردادن شعارهای کوبنده مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا خشم و انزجار خود را از وقایع ضد انسانی و ننگین رژیم صهیونیستی اعلام و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه ابراز داشتند.

این مراسم با نوحه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به پایان رسید و هیئات عزاداری پس از آن در مهدیه مشهد گرد هم آمدند.

کد خبر 808644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha