۱۰ دی ۱۳۸۷، ۱۸:۵۱

سال آینده بازیافت زباله های الکترونیکی در اصفهان آغاز می شود

سال آینده بازیافت زباله های الکترونیکی در اصفهان آغاز می شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان گفت: از سال آینده بازیافت کالاهای الکترونیکی شهر اصفهان آغاز خواهد شد.

تیمور باجول در گفتگو با خبرنگار مهر در اصفهان افزود: دو بخش صنایع فلزی و صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن مدتی است به دنبال از رده خارج کردن وسایل برقی فرسوده‌ ای هستند که در سال های اخیر عمر طولانی داشته و در مصرف انرژی نیز سهم بسزایی دارند که در این راستا سازمان بازیافت شهرداری اصفهان، جذب و جلب هدف مذکور را دنبال می کند و از سال آینده بازیافت زباله های اکلترونیکی آغاز خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان تصریح کرد: از سال آینده شهروندان اصفهانی می توانند لوازم صوتی و تصویری فرسوده خود چون تلویزیون، رادیو، رایانه و موبایل را به ایستگاه‌های ثابت بازیافت تحویل دهند و هدایای خاصی دریافت نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از بازیافت تجهیزات الکترونیکی را درآمدزایی برای کشور و افزایش تولیدات داخلی دانست و اظهار داشت: پیمانکاران سازمان بازیافت با دریافت لوازم الکترونیکی می توانند فلزات را استخراج نمایند چنانچه به عنوان مثال از هر 5 تن موبایل 360 گرم طلا استخراج نمایند.

باجول با اشاره به اینکه زباله‌های الکترونیکی را برای محیط زیست خطرناک است خاطر نشان کرد: اکنون موضوع بازیافت زباله‌های الکترونیکی در دنیا به صورت جدی شروع شده است و در حالی است که در کشور ما هنوز آغاز نشده است.

کد خبر 808847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha