۱۱ دی ۱۳۸۷، ۱۳:۳۶

سفر استانی/

عملیات اجرایی احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه سال آینده شروع می شود

عملیات اجرایی احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه سال آینده شروع می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه از نیمه دوم سال آینده شروع می شود و در نیمه دوم سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمانشاه، خ‍ب‍رن‍گ‍‍ار‌ان‌ در ‌اد‌ام‍ه‌ سفر به استان کرمانشاه از پالایشگاه در دست احداث آناهیتای کرمانشاه بازدید کردند.

 

مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پالایشگاه در زمینی به مساحت 570 هکتار احداث می شود و تاکنون کارخرید و تملک زمین انجام شده و قراراست تاسیسات پخش را در 70 هکتار و تاسیسات پالایشگاه را نیز در 500 هکتار احداث کنیم.

 

شاهرخ خسروانی در خصوص سرمایه گذاران این پالایشگاه نیز گفت: این پالایشگاه با مشارکت 55 درصدی سازمان تامین اجتماعی، 25 درصدی صندوق بازنشستگی کشوری و 20 درصدی شرکت نفت احداث می شود که میزان سرمایه گذاری انجام شده برای آن 26 هزار میلیارد ریال ارزی و ریالی می باشد.

 

وی در خصوص چگونگی انجان مقدمات فنی احداث این پالایشگاه نیز گفت: نقشه برداری ژئوتکنیک و مکانیک خاک پالایشگاه انجام شده و تمامی مجوزهای مورد نیاز ازسازمانهای ذیربط اخذ شده است.

 

خسروانی افزود: باید سه و نیم میلیون مترمکعب خاکبرداری و 5/1 میلیون مترمکعب نیز خاک ریزی شود که در دو ماه گذشته تاکنون یک میلیون و 100 هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده و برق لازم نیز برای زمان ساخت به میزان 600 کیلو وات تامین گردیده است.

 

وی با اشاره به همکاری خوب سایر دستگاه های استان جهت احداث این پالایشگاه گفت: با همکاری شرکت آب منطقه ای کرمانشاه و قرار دادی که با این شرکت منعقد گردید، آب صنعتی مورد نیاز پالایشگاه توسط این شرکت تامین و حفاری اولین چاه نیز تا پایان دی ماه امسال آغاز خواهد شد.

 

خسروانی درخصوص طراحی پالایشگاه اظهارداشت: طراحی از فروردین ماه سال جاری شروع شده و طراحی 10 واحد تحت لیسانس شرکتهای معتبر اروپایی عقد قرارداد شده و مرحله عملیاتی طراحی تا پایان دی ماه امسال شروع می شود.

 

وی تصریح کرد: با ساخت این پالایشگاه نفت کوره مورد نیاز نیروگاه بیستون و نیز بخشی از خوراک پتروشیمی بیستون نیز تامین می شود.

 

مدیرعامل پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه اساسی ترین هدف این پالایشگاه را تامین فرآورده های نفتی استانهای کرمانشاه، ایلام و کردستان و صادرات بخشی از محصولات به کشورهای منطقه عنوان کرد.

 

در این بازدید علاوه بر خبرنگاران ،مشاور رسانه ای رییس جمهور، استاندار و تعدادی از مدیران اجرایی استان نیز حضور داشتند.

 

در م‍رح‍ل‍ه‌ ‌اول‌ س‍ف‍ر ری‍‍اس‍ت‌ ج‍م‍‍ه‍ور‌ی‌ ب‍ه‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ک‍رم‍‍ان‍ش‍‍اه‌ 152 م‍ص‍وب‍ه‌ و 12 ت‍و‌اف‍ق‌ ن‍‍ام‍ه‌ با اعتباری بالغ بر شش هزار و 500 میلیارد تومان ب‍ه‌ ت‍ص‍وی‍ب‌ رس‍ی‍د.

کد خبر 809705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha