۴ خرداد ۱۳۸۳، ۱۲:۳۷

در اقدامي مشابه با موزه هنرهاي معاصر تهران :

موزه تيت بريتانيا نمايشگاهي از باغ برپامي كند

موزه تيت بريتانيا دراقدامي مشابه با موزه هنرهاي معاصر تهران ، نمايشگاهي از مفهوم باغ درهنر بريتانيا برپا مي كند .

يك اثر نقاشي انگليسي كه كودكان را در يك باغ نشان مي دهد

به گزارش خبرنگار هنري "مهر" ، موزه تيت بريتانيا از سوم ژوئن ( 14 خرداد ) اقدام به برپائي نمايشگاهي با عنوان " هنر باغ " مي كند . اين نمايشگاه تا 3 آگوست 2004 ( 13 مرداد ) همچنان داير خواهد بود . " هنر باغ " بيانگر پيچيده شدن باغ در هنر بريتانيا طي دوصده گذشته است . طي مدت مذكور نقش باغ در فرهنگ و هنر بريتانيا از اساس دستخوش تغيير و تحول شده است . در واقع باغ در زندگي روزمره مردم بريتانيا ، در حال حاضر تبديل به يك جزء  لاينفك شده است تا آنجا كه ديگر از آن به عنوان بخشي از هويت انگلستان ملي ياد مي شود .
اين نمايشگاه مشتمل بر5 بخش است، كه هر بخش يك تا دو شاهكار هنري را شامل مي شود . هنر منداني كه در اين نمايشگاه آثارشان ارائه مي شود گستره اي  از جان كنستابل تا  يان هاميلتون را در بر مي گيرد .  
گفتني است ، عليرغم افزايش توجه عمومي هنرمندان بريتانيائي  به زيبائي شناسي باغ ، اين نماد درايران به عنوان يك نشانه شناخته شده همواره مطرح بوده است .
طرح و نقش فرش هاي ايراني كه در واقع نقشه اي ازباغ ايراني را در درون خود دارند ، نمونه اي از توجه به اين نماد و نشانه را در طول تاريخ ايران از زمان باستان تا كنون ارائه مي كند .
موزه هنرهاي معاصر تهران و سازمان ميراث فرهنگي ايران نيز براي آشكار كردن همين مفهوم ، در شهريور ماه آينده نمايشگاهي به نام باغ هاي ايراني برگزار خواهند كرد كه طي آن نمونه هايي از آثار هنرمندان معاصر در پرداخت به مضمون باغ ايراني به نمايش گذاشته خواهد شد .
اين نمايشگاه پيش از اين قرار بود در فصل بهار برپا شود كه با تغييرات پيش آمده در جدول زمان بندي نمايشگاههاي موزه هنرهاي معاصر تهران  به تعويق افتاد .

کد خبر 81123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha