۱۶ دی ۱۳۸۷، ۱۴:۳۴

نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی نباید نادیده گرفته شود

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گلستان گفت: نقش زن به عنوان عنصر اساسی و سرنوشت ساز در پیروزی انقلاب اسلامی نباید نادیده گرفت.

 به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، نصرت بابایی صبح دوشنبه در جمع نخبگان بانوان استان افزود: زنان، سهم بسیاری در جریان پیروزی انقلاب اسلامی دارا هستند و نباید پایداری‌ها و هوشمندی‌های زنان مسلمان ایرانی را به عنوان مولفه‌های مهم پیروزی انقلاب، نادیده گرفت.

وی اظهار داشت: تا قبل از انقلاب اسلامی، زنان از جایگاه انسانی برخوردار نبودند از این رو انقلاب اسلامی دین بزرگی برگردن زنان جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای هر چه باشکوه‌تر شدن آئین های دهه فجر تاکنون دو هزار برنامه پیشنهادی از سوی دستگاه‌های اجرایی به این کمیته ارسال شده است.

به گفته بابایی، همایش 30 هزار نفری طرح رحمت، اختتامیه جشنواره ورزشی المپیاد بانوان گلستان و برگزاری نشست‌های مختلف با محوریت زن و انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که این کمیته به صورت ستادی در ایام دهه فجر برگزار خواهد کرد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان داشت: انقلاب اسلامی با تکیه بر نگاه روشنی که امام راحل نسبت به جایگاه زنان داشت، هویت تازه‌ای به زنان ایرانی بخشید. 
 
وی یادآور شد: همزمان با برگزاری جشنهای دهه فجر دراستان از 30 بانوی نمونه به عنوان یاوران انقلاب قدردانی می شود.

نیمی از جمعیت بیش از یک میلیون و 650 هزار نفری گلستان را بانوان تشکیل می دهند.

کد خبر 812303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha