۱ بهمن ۱۳۸۷، ۱۱:۲۶

امام جمعه اهر:

باید با جوانان به زبان خود آنها سخن گفت

تبریز - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان اهر گفت: برای جذب جوانان در برنامه های مختلف دینی، عقیدتی و سیاسی باید به زبان خود آنها سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز این شهرستان اظهار اشت: تلاش همگانی برای ترویج فرهنگ نماز در بین جوانان و نوجوانان با برنامه ریزی و گفتمان با زبان خود این قشر از جامعه میسر است.

وی تشویق و ترغیب را زمینه‌ساز جذب جوانان به مساجد و محافل مذهبی و دینی خواند و افزود: باید آموزش و پرورش به خصوص مربیان پرورشی و کارشناسان علوم دینی در مدارس اهتمام ویژه‌ای به امر نماز داشته و با راهکارهای مناسب علمی و جوان‌پسند و برنامه‌های مناسب قشر جوان را با مسائل دینی و عقیدتی و فضیلت فریضه معنوی نماز بیشتر آشنا بکنند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: باید با جوانان به زبان خود آنها سخن گفت و با تشویق و ترغیب زمینه‌ساز جذب آنها به مساجد و محافل مذهبی و دینی باشیم.

امام جمعه شهرستان اهر همچنین نقش خانواده‌ها را در آموزش نماز برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: باید آموزش نماز از خانواده‌ها آغاز شود و با آموزش‌های زیربنایی فرهنگ نماز را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود مدارس و پانسیون‌های شبانه‌روزی روستایی را محلی مناسب برپا آموزش و تقویت آموزه‌های دینی و اسلامی دانش‌آموزان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و عقیدتی و برگزاری نمازهای جماعت عنوان کرد و خواستار تدوام برنامه‌های آموزشی عقیدتی در این مدارس شد.

حاجی‌زاده همچنین با تاکید بر تعمیم این برنامه‌ها به مدارس روستایی و خوابگاه‌های دانش‌آموزی تصریح کرد: افکار این دانش‌آموزان بکر و پاک بوده و باید با راهکارهای مناسب در آموزش آنها تلاش مضاعف کنیم.

امام جمعه شهرستان اهر همچنین اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر مسئولان فرهنگی تقویت باورهای دینی و آشنایی بیشتر جوانان با مسائل معنوی است.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در سست کردن عقاید و باورهای دینی جوانان و نوجوانان با استحاله فرهنگی و ترویج فسق و فجور در جامعه، بر ارائه راهکارهای مناسب با بهره‌گیری از کارشناسان برای تقویت باورهای دینی و اسلامی و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان به مسائل معنوی و حضور در مساجد و محافل مذهبی تاکید کرد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: امروز کم‌توجهی برخی خانواده‌ها به مسائل معنوی و دینی سبب فاصله گرفتن نسل جوان با فرهنگ دینی شده است.

وی بهره‌گیری از چهره‌های جدید، جوان و فعال را در اداره امور مساجد و محافل مذهبی و قرآنی بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید با راهکارهای جدید زمینه ساز جذب جوانان به مساجد باشیم و مساجد را که یکی از مراکز مهم و پایگاه دینی و تاثیرگذار است بیش از پیش فعال کنیم.

اشاره به یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری درباره ناتوی فرهنگی دشمن و استحاله فرهنگی یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با امام جمعه اهر این حمله فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب را ترویج مسائل قرآنی و نماز در بین قشر جوان و نوجوان ذکر کرد و افزود: در این راستا نقش ائمه جماعت مساجد و مدارس در تحقق این امر و روشنگری بسیار مهم است.

کد خبر 819715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha