۱ بهمن ۱۳۸۷، ۱۷:۴۰

توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن شد

احمد نوریان در مراسم معارفه رئیس جدید فرهنگسرای قرآن کتاب خدا را محور فعالیت‌های مدیریت شهری دانست و خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی در خدمت قرآن و اعتلای فرهنگ دینی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معرفی اکبر توپچی گفت: فرهنگسرای قرآن‌ پایگاه قرآنی مدیریت تهران است و فعالیت‌های قرآنی با محوریت این فرهنگسرا در تمام مراکز تحت پوشش سازمان پیگیری می‌شود. فرهنگسرا باید نیازهای شهروندان را پاسخ دهد و شبکه مدیریتی حوزه قرآن باید به شبکه‌ای با قدرت هدایت بالا تبدیل شود.

وی ضمن تاکید بر ماموریت‌های تعریف شده فرهنگسرای قرآن اظهار داشت: اگر آموزه‌های قرآنی صحیح و به جامعه منتقل نشود باعث بروز بحران و خلا در جامعه می‌شود. رئیس این فرهنگسرا باید از روش‌ها و ابزار به‌روز و فناوری‌های نوین برای انتقال مفاهیم قرآنی در 22 منطقه تهران بهره ببرد.

معاون شهردار تهران راه نجات انسان از ظلمت و حرکت به سوی خداخواهی را تمسک به قرآن و سیره اهل بیت (ع) دانست و با اشاره به جنایات غزه گفت: تا انسان به برکت قرآن و اهل بیت (ع) از طبیعت طغیانگر خود خارج نشود و طعم حقیقی عدالت، امنیت و سعادت را نچشد، وضع اداره جهان به همین گونه است که اکنون شاهد آن در غزه، عراق و سایر ملل اسلامی هستیم.

نوریان از زحمات محمدرضا پورمعین رئیس پیشین فرهنگسرای قرآن تقدیر کرد و گفت: راه‌اندازی مدرسه مکاتباتی قرآن با بیش از 100 هزار عضو، راه‌اندازی شبکه ارتباطی 144 برای ارائه خدمات و پاسخ به سئوالات قرآنی، تشکیل کانون‌های قرآنی، تولید محصولات آموزشی نمازآموز و قرآن‌آموز از جمله فعالیت‌های شایسته ایشان در 10 ساله مدیریت فرهنگسرا است.

وی از تفکیک مدیریت مراکز فرهنگی هنری مناطق 9 و 10 خبر داد و گفت: رمضان لطفی رئیس فرهنگسرای کار با حفظ سمت به سرپرستی مرکز فرهنگی هنری منطقه 9 و علی‌اکبر محمدی داران به سرپرستی مرکز فرهنگی هنری منطقه 10 منصوب شدند.

توپچی، رئیس جدید فرهنگسرای قرآن، تاکنون مسئولیت امور قرآنی دانشگاه شهید بهشتی، مسئول امور قرآنی وزارت دفاع، موسسه قرآن و عترت، مسول قرآن شورای هماهنگی سازمان تبلیغات و مسئول قرآنی سازمان حوزه‌ها و مدارس و همچنین مدارس ترکیه و بلغارستان را عهده‌دار بوده است.

کد خبر 820082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha