۱ بهمن ۱۳۸۷، ۱۸:۵۰

سفیر ایران در ژنو:

فجایع غزه، زنگ خطری برای امنیت خاورمیانه و جهان است

فجایع غزه، زنگ خطری برای امنیت خاورمیانه و جهان است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو طی سخنانی در اولین روز کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در سال 2009، تاکید کرد: فجایع غزه، زنگ خطری برای امنیت خاورمیانه و جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر،علیرضا معیری ضمن اشاره به اهمیت فوق العاده کنفرانس خلع سلاح به عنوان تنها مرجع مذاکرات چند جانبه خلع سلاحی در جهان، بر ضرورت حفظ نقش مذاکراتی کنفرانس نیز تاکید کرد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود اظهار داشت: آنچه در ابتدای سال 2009 توسط رژیم صهیونیستی در غزه اتفاق افتاد را نمی توان با هیچ واژه ای توصیف کرد. این اقدام جنایتکارانه، سال جدید را برای مردم بیگناه غزه تبدیل به سالی مملو از مرگ و خرابی نمود و درد و رنجی جانکا را برای هر انسان متمدن در سراسر گیتی به همراه آورد.

معیری در ادامه گفت که حملات گسترده و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه موجب قتل عام و معلولیت مادام العمر هزاران زن، مرد و کودک فلسطینی شد.

بسیاری از خانه ها و ساختمان های غیر نظامی از طریق حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی به کلی تخریب گردید و نیرو های رژیم صهیونیستی در این اقدام تروریستی خود به هیچکس ترحم نکردند. کودکان ، زنان و مردان در مناطق غیر نظامی به همراه کارکنان دفاتر سازمان های بین المللی که برای کمک به مردم غزه در آنجا بسر می برند، همگی تحت بمباران و حملات نظامی کور بودند.

وی افزود: آنچه در غزه رخ داد مصداق آشکار جنایت علیه بشریت و نسل کشی است. چنین جنایتی در تاریخ بشری بی سابقه است و لازم است از سوی جامعه بین المللی مورد توجه جدی واقع شود.

وی در ادامه افزود: این واقعه بار دیگر بوضوح نشان داد که امتناع رژیم صهیونیستی از پیوستن به معاهده عدم اشاعه هسته ای و فعالیت های هسته ای پنهان این رژیم چه خطر فوق العاده ای را متوجه امنیت منطقه خاورمیانه و تمام جهان نموده است.

در این نشست کنفرانس خلع سلاح تعدادی دیگر از نمایندگان کشورهای عضو کنفرانس شامل الجزایر، سریلانکا، و سوریه نیز ضمن اشاره به حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به مردم بی گناه و غیر نظامی غزه، این امر را بشدت محکوم نموده و آن را مصداق نسل کشی و جنایت علیه بشریت نامیدند.

کد خبر 820113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha