۱۲ بهمن ۱۳۸۷، ۹:۵۷

گزارش تحلیلی - خبری مهر /

اختلاف در خانواده ژیمناستیک

اختلاف در خانواده ژیمناستیک

خبرگزاری مهر- گروه ورزشی: در شرایطی که فدراسیون ژیمناستیک قول کسب دو مدال در بازیهای آسیایی گوانگجو را داده است، طی روزهای گذشته اختلاف نظر بین خانواده این رشته پایه شدت گرفته و نگرانی هایی را برای آینده بوجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرقائمی بدنبال پذیرفتن استعفای خود از سوی کمیته فنی فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با خبرنگار مهر مشکلاتی چون اعمال نظر فدراسیون در خصوص انتخاب ورزشکاران، حرف های نادرست فدراسیون برای کسب مدال در گوانگجو و استعدادیابی در این رشته، نامناسب بودن سالن و امکانات تیم ملی، ناهماهنگی و نبود یکرنگی در خانواده ژیمناستیک را دلایل اصلی جدا شدن خود از تیم ملی دانست.

نکته تامل برانگیز در این اختلاف آنجاست که محتشمی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک کلیه سخنان وا ظهارات میرقائمی را تکذیب می کند و طی اظهار نظری در واکنش به اظهارات این مربی بیان می کند: "تمامی مطالب عنوان شده از سوی این مربی دروغ و کذب محض است".

اعمال نظر فدراسیون برای انتخاب ورزشکاران
میرقائمی عمده ترین مشکل فدراسیون ژیمناستیک را در این می داند که اصل قانون عدالت در هیچ بخشی به اجرا در نمی آید. وی در این باره به خبرنگار مهر گفت: فدراسیون و مسئولان فدراسیون در رقابت‌های مختلف امتیازات ورزشکاران خاصی را افزایش می دادند. من مخالف ورزشکار نیستم اما آنها تنها ورزشکارانی که خودشان می خواهند می بینند و یا اینکه به نمره ژیمناست‌های مدنظر اضافه می کنند آن وقت به من می گویند که من داور نیستم در حالیکه من هم مدرک مربیگری درجه یک آلمان و داوری بین المللی FIG فدراسیون جهانی را دارم.

این مسئله در حالی مطرح شده است که پیش از این نیز بسیاری از منتقدان یا مربیان ورزشکاران حذف شده از اردوی تیم ملی چنین اعتراضی را داشتند اما محتشمی رئیس فدراسیون ژیمناستیک ایران در پاسخ به اظهارات این مربی مستعفی با بیان اینکه وی توانمندی‌های لازم را برای هدایت تیم ملی نداشت، گفت: ما هیچ اعمال نظری بر انتخاب اعضاء تیم ملی نداریم و مطرح کردن این مسائل برای تشویش اذهان عمومی است. اگر ورزشکاری انتخاب نشده است دلیل آن ضعف یا نرسیدن به حد نصاب‌هاست. 

وی تاکید کرد: حتی در جلسات شورای تیم ملی برخی از نظرات من تایید یا رد می شود در این صورت چطور می توان گفت که فدراسیون در انتخاب نفرات نقش دارد. من به عنوان رئیس فدراسیون تمامی این مطالب را دروغ و کذب محض می دانم.

اسباب هایی که خراب است
مربی پیشین تیم ملی در بخشی دیگر از سخنان خود امکانات سالن اختصاصی تیم ملی را خراب و مناسب تمرینات ندانست و این سوال را پیش روی مسئولان فدراسیون قرار داد که اسباب خریداری شده در کجاست و چرا ما این اسباب را در سالن نمی بینیم ؟ گفت: در کنار آن این مسئله را بارها عنوان کرده‌ام که سالن آذرپی کثیف و مناسب تیم ملی نیست اما هیچ توجه‌ای به این مسئله نداشته‌اند. بهداشتی نبودن فضای سالن آذرپی در حالی بارها تذکر داده شده است که مسئولیت این سالن برعهده حسین طاهرخانی یکی از مربیان تیم ملی است. چطور مربی که نظم و انضباط ندارد و از نظر فنی نیز قابلیت خوبی ندارند می خواهد سرمربی تیم ملی هم باشند؟

رئیس فدراسیون ژیمناستیک به طرح این سوال معترض است و می گوید: ما وسائل آلمانی را یک سال پیش خریداری کردیم و دو "ست" آن نیز در سالن نصب هستند اما ورزشکاران و مربیان از ما خواستند تا وسائلی چون پرش خرک، خرک حلقه و حرکات زمینی را تغییر دهیم و اسبابی تهیه کنیم که در مسابقات قهرمانی جهان استفاده می شود . قطعا وسائل "اشپیت" آلمان تفاوت چندانی با اسباب رقابتهای قهرمانی آسیا و جهان نداشته و این مسئله که امکانات ما غیر استاندارد است صحت ندارد. در خصوص نظافت نیز طبقه پائین این سالن در دست تعمیر بوده است اما با پایان یافتن تعمیرات فضای سالن تمیز شده است.

فرار از واقعیت یا بلند پروازی؟
میرقائمی به دنبال ارسال استعفای خود به سازمان تربیت بدنی قرار است در چند روز آینده با مسئولین این سازمان نیز دیداری داشته باشد. وی در این خصوص گفت: رئیس فدراسیون ژیمناستیک تا چه زمانی می خواهد به همه و حتی سازمان  حقیقت را نگوید. من این را وظیفه می دانم که این مسائل را بازگو کنم. محتشمی بدون هماهنگی و دریافت اظهار نظر مربیان قول دو مدال گوانگجو را به سازمان داده است. این در حالی است که با امکانات و شرایط فعلی و ورزشکاران حاضر در این رشته محال است بتوانیم به مدال آسیایی دست یابیم.

اما محتشمی رئیس فدراسیون ژیمناستیک تاکید می کند ما تنها احتمال کسب دو مدال را به سازمان داده ایم . وی می گوید: در نشستی که با رئیس سازمان تربیت بدنی داشتیم ایشان بر توسعه این رشته در آسیا و کسب یک مدال برنز تاکید کردند که ما در حضور خود مربیان و حتی حسن میرقائمی گفتیم اگر امکانات و شرایط مهیا باشد احتمال کسب دو مدال وجود دارد. وقتی خود این مربیان آنجا حضور دارند چطور می گویند بدون هماهنگی این حرف‌ها بیان شده است!

بودن یا نبودن ژیمناست‌های پایه!
"سالن آذرپی سالها مرکز توسعه ژیمناست های پایه بوده است اما هم اکنون جزء ورزشکاران تیم ملی دیگر ژیمناستی در آن نمی بینیم. متاسفانه سالنهای کوچک این مجموعه خراب و تبدیل به خوابگاه شده است آیا این مسئله به روند توسعه ای این رشته کمک می کند؟ " طرح این سوال از دیگر انتقادات مطرح شده توسط میرقائمی بود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با طرح این سوال که چطور آقایان تا هفته پیش که مربی تیم ملی بودند همه امکانات و شرایط را خوب می دیدند حالا که دیگر مربی نیستند همه را بد می بینند!؟ گفت: سالن شهید آذرپی تنها سالنی است که متولی آن فدراسیون است و تا زمانی که سازمان و کمیته ملی المپیک یک سالن اختصاصی به عنوان کمپ به ما بدهد مجبوریم از این سالن و امکانات آن استفاده کنیم.

سالن آذرپی در اختیار عموم نیز هست
محتشمی در ادامه این گفتگو تاکید کرد که سالن آذرپی دراختیار عموم نیز هست و در این باره گفت: این سالن در ساعاتی که تیم ملی تمرین ندارد در اختیار مربیان و شاگردان آزاد نیز قرار می گیرد. می گویند سالن آذرپی ظرفیت تمرین 400 نفر را دارد در حالیکه این سالن به هیچ عنوان چنین ظرفیتی ندارد. اگر سالن‌های مجموعه پائین را خراب کردیم دلیل آن سقف کوتاه وغیر استاندارد آن بوده است نه اینکه ما قصد تخریب سالن تمرین را داشته ایم. 

تشویش اذهان عمومی یا واقعیت!
میر قائمی در حالی از همراهی تیم ملی ایران کناره گیری کرده است که سطح فنی مربیان کره ای را مطلوب و مسبب اصلی خروج آنها را برخورد های فدراسیون می داند. به نظر وی مربیان کره ای فرصتی برای نشان دادن خودشان نداشتند. میرقائمی معتقد است که در تیم ملی آقای طاهر خانی با کارشکنی ورزشکاران را ترغیب می کرد تا از برنامه های این مربیان پیروی نکنند.

مربی مستعفی تیم ملی با دفاع از عملکرد خود خطاب به فدراسیون گفت: من اگر مربی توانمندی نبودم خودشان چرا عذر من را نخواسته اند وخودم رفته ام این درحالی است که باز هم ایشان بیان می کنند که میرقائمی توانایی ندارد و به همین دلیل خودش رفته است!   

محتشمی در پاسخ به این سوال با بیان اینکه میرقائمی با گذشت بیش از یک سال هنوز کارت مربیگری آلمان خود را به ما ارائه نداده است، گفت: ما مدتها پیش به این نتیجه رسیدیم که میرقائمی توانایی لازم را برای مربیگری تیم ملی ندارد و عذر وی را خواستیم اما ایشان با استعفای خود و ارائه برخی مطالب سعی در تشویش اذهان عمومی دارند. میرقائمی در این مدت حتی گزارش کار به ما نداده است و هیچ برنامه ای نیز از او ندیده ایم مربیان کره ای هم به همین دلایل عذرشان خواسته شد. حتی شاگردان این مربی در مسابقات برون مرزی عملکرد خوبی نداشتند .

کد خبر 823032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha