۱۰ بهمن ۱۳۸۷، ۱۶:۱۶

ورود ماشین آلات راهسازی از اروند هزینه راهسازی را کاهش می دهد

ورود ماشین آلات راهسازی از اروند هزینه راهسازی را کاهش می دهد

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری استان خوزستان گفت: در صورتیکه مجوز واردات ماشین آلات راهسازی از منطقه آزاد اروند صادر شود هزینه های راهسازی در استان خوزستان 10 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، خیرالله خادمی امروز در نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: هیئت دولت در سفر دوم خود به استان خوزستان صدور مجور برای واردات ماشین آلات راهسازی در منطقه آزاد اروند را تصویب کرد که این کار در صورتی عملی شدن می تواند تا 10 درصد هزینه های راهسازی در استان را کاهش دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، این کار باعث افزایش تقاضای پیمانکاران برای کار در پروژه های استان خوزستان وبهبودی وضعیت ماشین آلات راهسازی را در پی خواهد داشت.

خادمی عنوان کرد: در دهه فجر امسال 90 پروژه در بخش راه و ترابری استان خوستان به بهره برداری می رسد که از این تعداد 25 پروژه در بخش راهسازی، 59 پروژه در بخش راه روستایی و شش پروژه مربوط به نگهداری از راه های استان است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به ساخت اتوبان خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این اتوبان قرار است به طول 185 کیلومتر ساخت شود و از شلمچه، خرمشهر، آبادان، بندرامام خمینی و بندر ماهشهر عبور کند.

مدیر کل راه و ترابری خوزستان ادامه داد: بخش اول این اتوبان حد فاصل شهرهای آبادان و بندر امام خمینی به طول 85 کیلومتر هم اکنون در حال ساخت و پیش بینی می شود تا پایان سال 1388 به بهره برداری می رسد و باعث می شود آمار تصادفات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

خادمی همچنین به ساخت جاده کمربندی شمال استان خوزستان به طول 200 کیلومتر اشاره کرد و گفت: با ساخت این جاده شهرها و روستاهایی که در این مسیر این جاده قرار داند از بن بست ارتباطی خارج می شوند و عبور و مرور آنها با سهولت بیشتری انجام می شود.

مدیرکل راه و ترابری خوزستان این جاده کمربندی را حد فاصل شهرهای دزفول، سردشت، لالی، اندیکا، قلعه خواجه، پیون و ایذه عنوان کرد و افزود: مطالعات اولیه برای ساخت این جاده از دو هفته پیش در وزارت راه و ترابری آغاز شده و برای ساخت آن دو هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است و پیش بینی می شود در سال 1388 عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی تصریح کرد: مناطقی که در مسیر این جاده قرار دارند عموما کوهستانی و خوش آب و هوا هستند که تکمیل این جاده می تواند گردشگران بیشتری را به این مناطق بیاورد و باعث رونق گردشگری استان شود.

کد خبر 825221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha